Jump to content

Oljekjøler til Mercruiser 5.7- hvor skal den festes?

morkm

Recommended Posts

Jeg har en Mercruiser 5,7 L fra 1985 med ferskvannkjøling hvor oljekjøleren til styrehydraulikken er koblet fra oljekretsen og ligger bare under motoren. Den er tilkoblet vannslanger som åpenbart ikke er ment å ligge under der i en vas.... Er det noen som kan fortelle meg hvor denne sitter originalt? Har noen peiling på hvorfor den kan ha blitt koblet fra oljekretsen?

Markus

Deleier av 23 fot åpen tresnekke med 5hk Marna

Eier av Windy 23 FC 1985 mod med Mercruiser 5.7L 230 eller 260hk?

Den sitter vanligvis på undersiden av motoren, på returslangen for kjølevannet som går ut i drevet.

Så den er vel riktig plassert. Mulig det er en liten brakett den er skrudd fast i vanligvis.

Om den er koblet fra, må jo hydraulikk slangene være koblet sammen? Eller mener du den skal

være koblet til ferskvannskjølingen, det er ikke tilfelle.

Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop

Takk for raskt svar

Jeg tror den er koblet til saltvann -returslangen fra ferskvannskjøleren, men det ser litt u-proft ut slik det er montert nå. Jeg regner med at oljekjøleren skulle være koblet på retur slangen fra powerstyringen (lavtrykk siden) men nå går returslangen direkte til pumpen. Jeg har planer om å ta av oljekjøleren i dag å trykkteste denne, den eneste grunnen jeg kan finne for å koble denne fra, er at den har sprekk eller lekkasje som gjorde at man mistet hyd olje eventuelt fikk saltvann i hyd olja.

Markus

Deleier av 23 fot åpen tresnekke med 5hk Marna

Eier av Windy 23 FC 1985 mod med Mercruiser 5.7L 230 eller 260hk?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...