fullfart Startet 19.Juli.2011 Del på Facebook Startet 19.Juli.2011 (redigert) hei har en yamaha 250 vx76 91 mod. denne fusker på fullt pådrag, er det noen som har greie på outboard her inne? den går bra rett etter jeg tråkker den i bånn, så dør den ut med noen omd å begynner å fuske... har sjekket de vanligste tingene-> filter,forgassere,bensinpumper. Redigert 19.Juli.2011 av fullfart (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
kintii Svart 19.Juli.2011 Del på Facebook Svart 19.Juli.2011 Om ikke du vil at tråden din skal bli slettet så bør du forandre tittelen til f.eks: Yamaha 250 vx76 fusker på fult pådrag. Her er reglene med tanke på emnetittelen: 1. Emnetitler: Siden vi har stor aktivitet og alle innlegg i ett forum er det viktig at titlene beskriver emnet på en mest mulig entydig måte, kryptiske titler er uønsket. Grunnen er at da trenger ikke medlemmene å åpne emner som de ikke har interesse for og/eller kunnskaper om. Øker også sjansen for gode svar. De som ikke tar hensyn til dette risikerer å få emnet stengt. Isåfall oppretter man emnet på nytt med tittel iht reglene. Tips: Skriv tittelen slik du ville formulert deg om du henvendte deg muntlig til en du treffer i havna, det vil i de fleste tilfeller gi et bra resultat. Tittelen er mangelfull dersom produktnavn ikke er med : Motor går varm, Hvor mye veier båten? Bare produktnavn er ikke nok. MD41A, Scand Baltic (vanligste årsak til at emner stenges) Akseptable titler kan være: Volvo Penta MD41A går varm, Hvor mye veier en Scand Baltic?, Scand Baltic, erfaringer?. Følgende 3 ord er ikke tillatt i titler: hjelp, problem(er), spørsmål. Grunnen er at bruk av disse intetsigende ordene ofte fører til en mangelfull tittel. Kun store bokstaver er ikke lov, DET SER UT SOM OM DU SKRIKER. Eneste unntak er forkortelser som VHF og GPS. Stedsnavn skal være med hvis det er relevant, eksempel: Hvor i Oslo kan man... osv. Sitér dette innlegget Link to post
fullfart Svart 19.Juli.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juli.2011 ingen som har noen tips? Sitér dette innlegget Link to post
Bay_liner Svart 19.Juli.2011 Del på Facebook Svart 19.Juli.2011 Tett bensinfilter, tett tanklufting, dårlige tennplugger? for å starte med det enkleste? Sitér dette innlegget Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... Link to post
fullfart Svart 19.Juli.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juli.2011 Tett bensinfilter, tett tanklufting, dårlige tennplugger? for å starte med det enkleste? det er sjekket eller nytt, men takk for svar. noen andre forslag? Sitér dette innlegget Link to post
Bay_liner Svart 19.Juli.2011 Del på Facebook Svart 19.Juli.2011 (redigert) Har du drenert forgasserene - sjekket tilstanden på bensinen som kommer ut mht rusk, vann og skitt? Vanligvis en dreneringsskrue i bunnen av hver forgasser med slanger ut av motorkapslingen. . Redigert 19.Juli.2011 av Bay_liner (see edit history) Sitér dette innlegget Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... Link to post
SeaRaymond Svart 19.Juli.2011 Del på Facebook Svart 19.Juli.2011 Skudd i blinde, men kanskje utett tettningsring rundt veieaksel under nederste sylinder, den trekker således opp sjøvann her som forstyrrer driften på den nederste sylinder spesiellt. Var en overhalingstråd her i vinter om en som overhalte sin 225 hk Yamaha, mener jeg det var. Lurer på om det var lignende symtomer, han skrudde sin i atomer og skiftet vel "alt" av slitedeler... Sitér dette innlegget Link to post
fullfart Svart 19.Juli.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juli.2011 bensinen er ny, tanken er sugd tom og vasket, forgassere er drenert 2 ganger :-) Sitér dette innlegget Link to post
Christensen Svart 19.Juli.2011 Del på Facebook Svart 19.Juli.2011 (redigert) En coil som svikter når den blir varm kanskje? Hvordan ser pluggene ut?? Ved lekk nedre simmering vil stempeltoppen på nedre sylinder være vesentlig renere enn de andre! Redigert 19.Juli.2011 av Christensen (see edit history) Sitér dette innlegget Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
fullfart Svart 19.Juli.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juli.2011 Skudd i blinde, men kanskje utett tettningsring rundt veieaksel under nederste sylinder, den trekker således opp sjøvann her som forstyrrer driften på den nederste sylinder spesiellt. Var en overhalingstråd her i vinter om en som overhalte sin 225 hk Yamaha, mener jeg det var. Lurer på om det var lignende symtomer, han skrudde sin i atomer og skiftet vel "alt" av slitedeler... det har jeg ikke tenkt på men trodde det var på tomgang den ble værst da, denne går som en klokke på tomgang...? flere tips? Sitér dette innlegget Link to post
fullfart Svart 19.Juli.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juli.2011 (redigert) En coil som svikter når den blir varm kanskje? Hvordan ser pluggene ut?? Ved lekk nedre simmering vil stempeltoppen på nedre sylinder være vesentlig renere enn de andre! tja, sist jeg skrudde ut pluggene var de like alle sammen. denne motoren har vært under før jeg fikk den, i ferskvann. en coil ja..det høres ut som det som gjør at den fusker angår alle sylyndre. den skyter i gassere å har det ikke bra med seg selv. så lurte på om det var noe elektrisk? tenkte spjell sensor siden den styrer tening...? Redigert 19.Juli.2011 av fullfart (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 19.Juli.2011 Del på Facebook Svart 19.Juli.2011 flere ting å sjekke vedr. bensintilførsel: sil i tanke - kan være tett koblinger på bensinslange - kan trekke falsk luft pumpeblæra - ventilene i denne kan bli slitt, noe som kan gi diverse problemer og symptomer dimensjon på bensinslanger/koblinger - 6mm holder ikke , Yamaha anbefaler 8/10mm på de største motorene. har du prøvd å pumpe på blæra før / i det det gis fullt? Dersom det pumpes såpass at blæra er hard og den likevel fusker, så tyder det gjerne på at det er noe annet enn bensintilførsel. Ellers, på disse store motorene kan det også være nyttig info å finne på iboats.com forumet Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Bay_liner Svart 19.Juli.2011 Del på Facebook Svart 19.Juli.2011 (redigert) Bare langer ut litt her.... Har du sjekket primærkontaktene til coilene, jordingen av coilene, pluggledninger og plugghetter, spesielt om disse er metallkapslet, bare for å fortsatt fokusere på det enkle. Sjekk gjerne alle andre elektriske kontakter du kommer til samtidig. CRC 2-26 er en meget bra spray mot dårlige kontakter (Biltema har noe lignende) men du må ta kontaktene av, rense, spraye før du setter de på igjen. Redigert 19.Juli.2011 av Bay_liner (see edit history) Sitér dette innlegget Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... Link to post
Double Weber Svart 19.Juli.2011 Del på Facebook Svart 19.Juli.2011 Når det gjelder iboats.com er det et medlem der inne som kaller seg "Rodbolt". Han kjenner alle Yamahaer ut og inn. Sykt peiling. Nå er han premium mekanikker på Yamaha i USA også da. Finn ut hvilken motorkode motoren din har i USA og henvend deg til han. Det nytter ikke å bruke den europeiske motorkoden sånn som BETO, DETO og AETO. Gå inn på boats.net og finn den som tilsvarer din motor. Ellers er det et par medlemmer her inn, med god peiling, som ennå ikke har komt på banen i denne tråden. Lykke til ^_^ Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.