GAK Startet 19.Juli.2011 Link til dette innlegget Startet 19.Juli.2011 Har en Mercruiser 3,0 TKS, og har fått en skummel lyd i det som eg antar er startmotoren. Den kommer når eg kinner motoren igang, men forsvinner med en gang motoren starter. Har trukket til mutterne på starteren og har også prøvd å dunke forsiktig på den under kinning uten forandring. Det eg lurer på er om det er noe annet vedlikehold eg kan/skal utføre på den? Smørning f.eks.? Sitér dette innlegget Link to post
Sail S Svart 19.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2011 Det er typisk tre kilder: 1.Selve startmotoren har problemer med lageret. 2.Bendixen henger seg opp. Dette er den elektromagneten som fører drevet inn i det store tannhjulet som sitter på motoren. 3.Det er problemer med ett av tannhjulene enten på bendixen eller på motoren som gjør at det feks skriker. Hvis du ikke er kyndig vil jeg få tak i en mekaniker. Hvis du er litt kyndig vil jeg foreslå at du skrur ut starteren som vanligvis sitter med to skruer og får den sjekket. føler du deg kallet til mer inngående sjekk ville jeg undersøkt alle tre ovenfor. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.