taarni Posted July 20, 2011 Share Posted July 20, 2011 Heisann, Jeg funderer over Biltema sine "store" hummer og krabbeteiner. Ihht. reglene, så skal jo fluktåpning plasserer nede i teinenen - på hver side av teina. Men denne teine kan jeg ikke jeg se at har det. Kun to rett ved siden av hverandre. Noen som har erfaring med dette - i møte med "overmakten", eller andre? Teinen jeg snakker om er: http://www.biltema.no/no/Fritid/Fiske/Tilbehor/Hummer-krabbeteine1/ Hvis man blir tatt - og dette er galt, så kan man jo like gjerne kjøpe seg 10 til 6-700,- i stedet. - taarni Quote Link to post
skhauge Posted July 20, 2011 Share Posted July 20, 2011 (edited) Eg leste litt regelverk i går. En plass tolker eg det til å være krav til opning begge sider, en annen plass står det at det er krav til minst en opning (rømningsveg). Denne skal være minimum 80mm. De teinene på linken din ser bedre ut en de firkantete Biltema har/hadde. De har rømingsveg begge sider men er godt under minste mål. Ser nå at det på Biltema sin side er skrevet at teine må tilpasses 60/80mm hull. Så da er nok teine eg har 60mm nå. Edited July 20, 2011 by skhauge (see edit history) Quote Link to post
Zenit Posted July 21, 2011 Share Posted July 21, 2011 (edited) Er jo bare å kjøpe rømningsvei å sette inn selv det. Setter en inn rømningsvei som kan kombineres med både 60mm og 80mm kan den brukes til å fiske krabbe med også. Edited July 21, 2011 by Zenit (see edit history) Quote Link to post
Recommended Posts