Jump to content

Biltema hummer/krabbeteine - faktisk lovlig?

taarni

Recommended Posts

Heisann,

Jeg funderer over Biltema sine "store" hummer og krabbeteiner.

Ihht. reglene, så skal jo fluktåpning plasserer nede i teinenen - på hver side av teina.

Men denne teine kan jeg ikke jeg se at har det. Kun to rett ved siden av hverandre.

Noen som har erfaring med dette - i møte med "overmakten", eller andre?

Teinen jeg snakker om er: http://www.biltema.no/no/Fritid/Fiske/Tilbehor/Hummer-krabbeteine1/

Hvis man blir tatt - og dette er galt, så kan man jo like gjerne kjøpe seg 10 til 6-700,- i stedet.

- taarni

Eg leste litt regelverk i går. En plass tolker eg det til å være krav til opning begge sider, en annen plass står det at det er krav til minst en opning (rømningsveg). Denne skal være minimum 80mm. De teinene på linken din ser bedre ut en de firkantete Biltema har/hadde. De har rømingsveg begge sider men er godt under minste mål.

Ser nå at det på Biltema sin side er skrevet at teine må tilpasses 60/80mm hull. Så da er nok teine eg har 60mm nå.

Redigert av skhauge (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...