Jump to content

Ujevn gange på lav fart på VP D-4 260

TICORA

Recommended Posts

Sikkert en liten fusk uten at dette har noe betydning.

Men du burde ta en sjekk av returmengde av diesel fra dyser for og utelukke om dyser er utenfor spec.

Som regel er dette 1 tegn på at dysene (kan være på veg) Jeg sier ikke dermed at din motor er i ferd med og havarere...tvert i mot du er i såfall meget tidlig ute før dette skjer.

Fint at du hører etter unormal gange på din d motor, 1 tegn på dyser som legger av/utenfor spec. ER tomgang som er litt ugjevn (motor rister litt) litt mere røyk ved oppstart.

Alle D motorer går veldig gjevnt og fint på tomgang, og skal ikke gi røyk eller vibrasjoner ved gasspådrag.

MVH K.K

Redigert av king kong (see edit history)

Ja. Tilsetting må du bruke. Marine Diesel blir tilsatt mer bio Diesel og har lavere smøre effekt, uten att jeg tror det er dette som er årsak. Det kan være høyt vann innhold i i Diesel, uten att dette felles ut i filter, eller kan sees med det blåtte øyet. Har opplevd det samme på høytrykks Diesel motorer. Ujevn gange, forde brennstoff ikke blir forstøvet. Prøv denne siden du har problemer: FORTE ADVANCED FORMULA DIESEL TREATMENT eller denne fra qmi. Diesel drivstoff tilsetting:http://www.qmi-norge.no/. jeg bruke qmi konstant, og vil fortsette med det. Forte har jeg svært god erfaring med, men den er dyr. 200,. rekker til 80 l diesel, men gjør underverker.

Har du bukret dårlig diesel? Og har du sjekket drenering i tanker?

I følge Volvo skal man gjøre dette...men etter min mening syntes jeg dette er vanskelig og forstå da andre motorer med samme system og veldig like dyser/konstrukjon ikke har problemer i det hele tatt.

Mercruiser qsd/VM mottori har hatt samme system i mange år uten slike feil. Det er kjent i bilverden at lignende feil på dyser er realitet, men jeg har ikke hørt om slike totalhavarier der.

Du kan fylle på 2 takt olje i diesel med ca 1% hvis du ikke finner denne fantastiske tilsetningen fra Volvo/Statoil, jeg er ganske sikker på at det gjør det samme.

MVH K.K

Anbefaler deg å forsøke forte, den er effektiv. Den vil emulgere Vann diesel, som kan ligge i dysene dine. Vi snakker 1400 bar, så det er snakk om usynlige vann dråper. Jeg har vært borti akkuratt det samme,... 1 flaske forte og problemet var løst. Dyse verksted mente det var forurensing i dyse, evt vann, men 1 flaske forte er verdt forsøket. Som meg, kunne jeg ikke se på diesel att det var vann, men det var det. Vet att bil verksted fyller fote i filteret på diesel motorer de har problemer med, men prøv i tanken først. NB: bruk aldri Diesel treatment som ikke er garentert for bruk på common rail motor. har ringt til flere impotører, og det var flere som ikke vil garantere dette på commmon rail motor!! Omega og Valvolin var i tvil...

Jeg ville brukt den forbrenningsforbedreren som vp anbefaler først. Om det viser seg at du har uren diesel kan du gå på med annet additiv. Jeg hadde på bio protect 2 i dag basert på mistanke om dårlig diesel. Jeg byttet også filtre. Symptomet mitt er at jeg får litt lavere maks turtall enn forventet.

Jeg registrerer av og til det øret oppfatter som lett variasjon i lyden fra motorene mine på tomgang. Dette gir ikke utslag på turtellerne, hverken digitalt eller analogt. Senest i dag erfarte jeg det. Tror dette er naturlige variasjoner. Er ikke nanopresisjonsmotorer. Også vokter jeg meg for å bli paranoid :giggle:

Dieseldyser har fusket i alle tider. Det unike med D motorene er at det kan lede til totalhavari

Redigert av Bitteliten (see edit history)

2 takst olje kokser dyse spisser på en høytrykks dyse. Bruk tilsetting for common rail motorer i Diesel. Høres ut som motor "misfiring" på en sylinder, av og til. Dette kan oppleves som ujevn gange. Har opplevd det samme, da har det vært som beskrevet, usynlig mengde forurensing/ vann i dyse. Og motor vibrer av og til., men forte Diesel treatment har virket som akutt nød hjelp. Fusking har forsvunnet momentant. Igjen kan jeg ikke få beskrevet nok, hvor viktig 100% ren Diesel er. :lipseal::lipseal:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...