Jump to content

Mercury 40 hk termostat eller tempføler, piper i konsoll

ter

Recommended Posts

Har en 96 Mercury 40 hk firesylindret totakter. El-start. I den senere tid har den begynt å pipe i kontrollboksen etter noe tids kjøring, mest på lavt turtall, eller ved stabil fart over tid. Ved gasspådrag forsvinner pipelyden. Den har synlig, fin kjøling. Formening om hva dette kan være? Har denne motoren termostat, eller temperaturføler? Slikt som må byttes av og til? Hvor ligger den? Veldig glad for all god hjelp, og velmenende gode råd.

Hei. Du har ikke noe termostat på denne motoren. Jeg samme type motor som deg. Eneste som har med temp. på denne motoren såvidt meg bekjent er en plugg som sitter omtrent midt på topplokket mellom pluggene bak der du kan koble til eksternt trykk/temp måler.

Tror ikke dette har noe med olje å gjøre. Du har en nivåoljemåler på tanken som piper når den tanken når et visst nivå. Og det er det. Har du olje på så er det bra. Ingenting som piper her dersom motoren ikke får nok olje.

kke sikkert det har med motoren din å gjøre i hele tatt. Sikker på at det ikke er kontrollboksen din?

Om du skulle trenge noe oversikt over el systemet på motoren, så kikk her :flag_sw: Her er alle rep manualer for motoren.

http://www.1manual.com/Mercury%20manuals/Service%20Manual%20PDFs/TwoStroke/814676r1/cover.pdf

Hei igjen. Jeg har oljetank, men den er koblet ut slik at jeg heller blander olje i bensin. Den pluggen du nevner, er det slikt som kan lønne seg å ta ut for å rense? Vil evt dårlig spenning på batteri føre til piping? Har hørt noen nevne noe om at det kan pipe om det er kommet vann eller lign i profellhuset? Er det vanskelig å koble denne ut? Takker for svar.....

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...