Jump to content

Dieselmåleren virker ikke...

BjOlav

Recommended Posts

Hei -

Lykkelig bruktbåteier får stadige påminnelser om å ikke slappe av - det dukker alltid opp noe som ikke funker...

Jeg har en 34 fot seilbåt (Jeanneau SO, 99-modell) med Yanmar motor. Under prøveturen for et par uker siden funka det meste, men da jeg skulle ut en tur i dag, ville ikke dieseltankmåleren virke. Først trodde jeg at tanken var tom, men det var heldigvis ikke tilfelle. Så trodde jeg det var en sikring for instrumentpanelet, men fant fort ut at resten av lamper/alarmer/instrument funka normalt.

Har noen tips til feilsøking? Jeg har forsøkt å følge det elektriske opplegget, og det er ei inspeksjonsluke oppå tanken (i akterlugaren) med ei kobling på. Kan ikke se noe feil her. Er dette riktig sted? Fins det egen sikring på tankmåleren? Hvor finner jeg evt. den? Eller er det sannsynlig at det er en kontaktfeil et eller annet sted mellom tanken og instrumentet.

Hjelp og tips mottas med stor takk - jeg går antageligvis av nett ei ukes tid, men kommer tilbake.

hilsen

BjOlav

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...