Timmeeh Startet 21.Juli.2011 Del på Facebook Startet 21.Juli.2011 Hei godtfolk. Driver å pusser opp en Smuggler 18 for tiden og lager like gjerne en tråd for hele greia. Blir nok en del spørsmål underveis :P Har nå ribbet den innvendig, fjernet en god del bunnstoff og lagt gelcoat i alle små sår. malte innsiden med antipest idag, og skal legge en 12mm vannfast kryssfinerplate som dørk. Nettop fått båten hjem, dere ser vindskjermen. Den er vekk, og jeg må få tak i ny. ERTEC lager visst vindskjermer, har dere peiling på hva det kan koste? De har ferie der borte, får ikke tak i noen... Eller andre tips til å skaffe vindskjerm ? Gikk bananas med vinkelsliper her om dagen, da ble det slik: Skal plaste motorbrønnen lavere, og lage benk bak. Skal og plastre ned sidene til dørken frem til dashbordet. Så fikk jeg med en rustfri bensintank, men den er litt shabby kan du si. Har ikke bilde, men jeg tenkte å sette i en flens med alle tilkoblinger på som gikk ann å skru av for å inspisere/gjøre rent. Må jeg lage dette selv eller fåes det kjøpt ? Tenker en rund flens på ca 10cm i diameter for å motere lufting, påfylling, tankmåler og bensintilførsel til motor på. Skal prøve å komme med litt bilder etterhvert, satser på å få lagt dørken i helgen og begynt plasting over helgen.. Har lyst å lakke den rød på siden, å innrede den med litt rø/hvit stoler og benk. hvitt bunnstoff. Sitér dette innlegget Link to post
Timmeeh Svart 21.Juli.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Juli.2011 Har ikke bestemt meg for motor, men den kan jo bli litt stor. Bør jeg plastre i 2 vinkler til som forsterkning? Selve speilet ser utrolig bra ut... Ser også et problem med at det kan samles vann i sidene der, da det ikke er drenering til kjølen... Mulig jeg borer 2 hull og legger et rør gjennom "bjelkene" og plaster de fast..... Sitér dette innlegget Link to post
bukt Svart 22.Juli.2011 Del på Facebook Svart 22.Juli.2011 (redigert) hei ville hatt hull igjennom så vannet kunne rent ned til kjølen men husk å få det tett så ikke vann kommer inn til bjelkene. Husk at det er mye krefter i motoren mot sakterspeilet som brønnen og er med på å stive opp så veldig viktig å få laget den nye brønnen slik at den fortsatt gir nok støtte. hadde jeg vært deg hadde jeg satt en aluplate og bak inni båten med avstivere fra senter mot bjekene forover slik at den får ekstra avstiving i tillegg til ny brønn. Eller støpt ekstra slik som de gamle som er på siden da du alikevel er igang med støping. Redigert 22.Juli.2011 av bukt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Timmeeh Svart 22.Juli.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Juli.2011 Skjønner, tenkte å lage de 2 avstiverne jevnt med den nye brønnen så jeg legger forskalingen oppå de og plastrer alt fast hvis du skjønner. mot bjelkene ja, for å være på den sikre siden. Drenering blir nok lagd nå mens det er lett å komme til, bør nok ha det... Sitér dette innlegget Link to post
Timmeeh Svart 28.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juli.2014 Ja da, sånn ble den! motor havarert. Sitér dette innlegget Link to post
Søringen Svart 28.Juli.2014 Del på Facebook Svart 28.Juli.2014 Ser du har lagt ut bilder slik som vi gjorde i ungdomstida på tur, ble et bilde når vi kom, og et når vi dro Hvordan gjorde du med maling / sprøyting av båten? Gjort sjøl, eller gjort på lakkverksted? Sitér dette innlegget Link to post
Timmeeh Svart 28.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juli.2014 hehe! ja har litt bilder underveis, men ble mest jobbing uten dokumentering :P rulla med jotun hardtop. korallrød. 2 strøk. Rulla med hårrulle, men hadde jeg visst at skumgummirull eksisterte hadde jeg nok brukt det. Ble jo litt ruglete, men er fornøyd! underlaget er jo ikke helt beint på en 30 (?) år gammel båt heller så.. motoren er jeg ikke fornøyd med Sitér dette innlegget Link to post
Fjord21DC Svart 28.Juli.2014 Del på Facebook Svart 28.Juli.2014 Flott resultat!!! Sitér dette innlegget Link to post
Timmeeh Svart 28.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juli.2014 Takk for det :-) Mangler bare havnekalesje og detaljer innvendig, så er den vel ferdig.. Litt småpuss fremst ved bunnstoffet, noe gammel henger igjen. (ble noe tyngre motor nå enn før.) Ble bra inni og. Fulgte med noe sorte stoler som jeg bruker, skulle helst hatt hvite.. benken bak er hvit. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.