snurresprett Startet 24.Juli.2011 Del på Facebook Startet 24.Juli.2011 Heisann, har en Herwa med en forholdsvis grei kalesje, men forige eier har sydd på noen ekstra strikker for hånd og brukt tykk tråd! Dermed har det blitt små hull rundt sømmene som lekker litt vann. Trenger noen tips til hvordan jeg kan tette de! kan man lime på lapper med tekstillim? Sitér dette innlegget Link to post
O.Olsen Svart 24.Juli.2011 Del på Facebook Svart 24.Juli.2011 ville heller prøvd å smøre vasselin på innsiden, ikke sikkert det holder så lenge....men er myyyye i en eske Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 24.Juli.2011 Del på Facebook Svart 24.Juli.2011 hei, prøv med et stearinlys, rubb sømmene med det. Jon Sitér dette innlegget Link to post
spirit185 Svart 24.Juli.2011 Del på Facebook Svart 24.Juli.2011 når topic er åpnet må jeg spørre hvordan man kan reparere en flenge på 10 cm i en kalesje... kan jo alltids ta den med til seilmakeren, men hadde håpet på å ikke bruker mer penger på den før jeg bytter den ut. Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 24.Juli.2011 Del på Facebook Svart 24.Juli.2011 dette syr du med en "jeans-nål" som fås på sybutikker. Ideelt skal du bruke en bomullstråd som gjør at sømmen blir tett for vann. Det har de ofte ikke på sybutikker, derimot har de ofte en sterk syntetisk tråd som kan fungere på små skader. Er skaden såpass at du må bytte ut deler kan det kjøpes stoff hos maritim.no eller en kalesjeprodusent. F.eks Helly hansen. Jon Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 25.Juli.2011 Del på Facebook Svart 25.Juli.2011 Hei! Jeg har svært god erfaring med dette limet: http://www.seatronic.no/lime-tette-c-167/vlp-p-841 Jeg limte en 10-12cm lang flenge i kalesjen i 2006, og den holder fremdeles! Limet "sveiser" på en måte sammen kantene på flengen. Reparasjonen blir ikke usynlig, men har som sagt vist seg å holde svært godt. Sitér dette innlegget Link to post
beertrip Svart 25.Juli.2011 Del på Facebook Svart 25.Juli.2011 Flott tråd Hvor lang herdetid er det på dette limet Arvid_A ? Altså hvor lenge må en holde ting sammen uten at det løsner? Mvh Beertrip Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 25.Juli.2011 Del på Facebook Svart 25.Juli.2011 Er jo noen år siden jeg brukte dette... - men jeg mener å huske at det klebet veldig raskt. Kan ikke huske at jeg måtte bruke noen spesielle remedier for å holde delene sammen. En telefon/mail til Seatronic vil helt sikkert raskt gi det riktige svaret på spørsmålet ditt, beertrip. Sitér dette innlegget Link to post
beertrip Svart 25.Juli.2011 Del på Facebook Svart 25.Juli.2011 Takker for svar Til trådstarter: Det finnes faktisk et lim for tetting av sømmer: plastiseam lim fant dette da jeg drev å letet etter kalesjevindu. Noen som vet hvor en kan få kjøpt rimelige kalesjevindu i "løs vekt" Mvh Beertrip Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.