PiperBill Startet 25.Juli.2011 Del på Facebook Startet 25.Juli.2011 Ok.. sikkert et dumt spørsmål.. men.. Jeg tok kontakt med en selger av en båt som jeg kan være interessert i å kjøpe. Det er snakk om en Murcruiser innenbords motor som har bare gått 50 timer. Forrige motor ble ødelagt pga feil vinterkonservering. Båten er på Mjøsa, ca 3 timer unna meg. På spørsmål om motoren er ferskvannskjølt så sa selgeren at han var usikker. (Den er jo ferskvannskjølt i og med at den går på Mjøsa men jeg skal hente den til Oslofjord dersom jeg kjøper) Mitt spørsmål er dermed. Hvordan kan jeg (eller han) fastslår om den er ferskvannskjølt eller ikke. Hva er forskjellen i utseende på de to typer motorer? Dersom de viser seg å ikke være ferskvannskjølt så lurer jeg på hvor mye jobb/ kostnader det er å bygge om en slik motor? Det hadde vært greit å vite før jeg evt kjøre avsted for å se å den. Bill Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
DieselDahl Svart 25.Juli.2011 Del på Facebook Svart 25.Juli.2011 Ferskvannskjølte (closed cooling) motorer har en stor varmeveksler foran. Her er tegning av systemet. Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 25.Juli.2011 Del på Facebook Svart 25.Juli.2011 Denne er ferskvannskjølt Her selger de komplett system. Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth Svart 25.Juli.2011 Del på Facebook Svart 25.Juli.2011 (redigert) Saltvannskjølte motorer har ikke påfyllingslokk for kjølevæske. Det er iallfall lett å se. Redigert 25.Juli.2011 av Kenneth (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.