Jump to content

Service/Opplag (inne) 48ft m VP D9/TAMD

LINO

Recommended Posts

Vurderer kjøp av Princess V48, og i den forbindelse prøver jeg å sette opp et budsjett på hva herliheten evt. kommer til å koste/år.

Er det noen av dere på forumet som har gode forslag til:

1. Hvor det er gode opplagsmuligheter for en så stor båt til en fornuftig pris i Østlandsområdet?

2. Noen forslag på bra steder i Sverige?

Båten er utstyrt med to VP D9 motorer, som jeg ser at trenger ventil justering hvert år iht vedlikeholdsoversikten til VP.

Selvfølgelig vil det være mest gunstig å gjøre vedlikeholdet på samme sted som opplaget, men er vel usikker på om de som driver opplag har nok kompetanse til å skru på disse motorene.

Har prøvd å hente inn hva en evt. service på slike motorer ligger på uten særlig hell. Ønsker vel å gjøre det meste selv, men iht VP vedlikeholds manual er det etpar aksjoner som må utføres av autorisert VP mekaniker.

Alle forslag mottas med takk:-)

Mvh,

Erling Reinemo

Wector Yachtingpå Stathelle tilbyr full pakke, men billig er det ikke... Ellers så er det vel et firma i Sandefjord som tilbyr det samme....

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Framnæs Maritime har jeg gode erfaringer med. Har hatt båt i opplag der med full pakke 5 vintre. De er gode på mekanisk og på finish. Ikke excellent, men very good i mangel av norske ord Jeg tror de er bedre enn andre som koster mer i Norge, basert hva jeg hører fra andre. Ut i fra hva vi betalte for vår NordWest 420 tror jeg du å regne mello. 80' og 100'. Da ligger båten inne i varm hall. Du levere båtom høstenog henter klargjort båt på våren. I tillegg har du prioritet på verksted om sommeren om du trenger hjelp. Framnæs er gode på mekanisk og installasjoner. De gjør også jobber for proffer som feks Redningsselskapet. De er regionsenter i VP systemet og har gode mekanikere.

I Sverige vet jeg om tre steder.

Strømstad Marina. Her vet jeg at du kan ligge inne i varm hall og gjøre en del selv. Da jeg sammenlignet priser var de dyrere enn Framnæs

Vindøn Marine. Nabo til NordWest. Har masse seilbåter og motorbåter i opplag. Kjenner de ikke mer enn at NordWest anbefaler de om de selv er fulle.

NordWest Yachts. Har få plasser, tar bare egenproduserte båter. Er dyre og veldig bra. Excellent vil jeg si de er om jeg i mangel av andre ord skal beskirve de. Men de er betydelig dyrere enn Framnæs. Båten vår så ut som ny da vi hentet den i våres.

Jeg sjekket pris hos Gresvig Marina i Fredrikstad. De var dyrere enn NordWest og jobbem de la ned på båten var på papiret ikke i nærheten av det NordWest legger ned. Wector var for oss ca 20' dyrere enn Framnæs sist jeg sjekket for et par år siden.

Redigert av Bitteliten (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...