Alfa Romeo Startet 28.Juli.2011 Del på Facebook Startet 28.Juli.2011 Da jeg dro ut med båten i dag kom det kraftige vibrasjoner når jeg prøvde å få båten opp i plan. I rolig fart merket jeg ingenting. Jeg har ikke vært borte i noe og propellen ser helt fin ut. Dagen før fungerte alt som det skulle. Noen tilps til hva dette kan være. Båten er en Z7 med 200 hk diesel og bravo 2 drev. Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 28.Juli.2011 Del på Facebook Svart 28.Juli.2011 Hvis vibrasjonen kommer fra drev eller transom kan det være dårlig oppretting (justering av motorlabber). Da vil akslingen belaste lageret mellom drevet og motor og vibrasjon + ulyd oppstår, jeg har aldri hørt dette selv da jeg kontrollerer opprettingen hvert år, etter 5 år har jeg anda ikke justert på motorlabbene. Du kan jo forsøke å ruse opp motoren uten å sette den i gir og høre om vibrasjonen fortstt er tilstede, isåfall kan du utelukke alt fra og med akslingen som går nedover i drevet. Sitér dette innlegget Link to post
Dust Svart 30.Juli.2011 Del på Facebook Svart 30.Juli.2011 Har hørt om at zinken under kavitasjonsplaten kan lage uhyggelige lyder hvis den er løs eller tært bakfra, den kan se helt fin ut på utsiden. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.