Jump to content

Matt plexiglass


anton

Recommended Posts

Jeg ser det er noen som anbefaler sotet film for å legge dette på plexi som en løsning. Vil bare fortelle hva proffe folk forteller, og det er at dersom man legger film på plexi, vil dette krakkelere/krympe etter en kort tid, og bli mye styggere enn utgangspunktet.

 

Jeg har ikke testet dette selv.

Link to post
Share on other sites

Her er ett (dårlig) bilde av 5 minutt jobb med Autosol kromglans (tuben) på plexiglass. http://www.autosol.se/produkter/polercreme-kromglans.html

Har kun tatt en liten runding og man ser klart gjennom glasset selv om bildet ikke viser dette så godt.(klarte å slette det gode bildet :confused: )

Det må derimot gjøres en gang i året.

Slipepapir må vel til på kraftig angrepne flater, men er det noen av dere som har slipt først som kan si noe om holdbarheten?

pleksi_glass_autosol_pusss.jpg

Link to post
Share on other sites

  • 11 måneder senere...

Plexiglas er acrylprodukt men Lexan er varemerke fra en produsent av mange som produserer polycarbonat. Polycarbonat har dårlig motstandighet mot riper men den er myk og kan på enkel måte slipes og poleres. I tillegg er den eneste plastproduktet som er brukbart i vinduer til havgående båter.

 

Ja haug gammel tråd og innlegg. Men ja, jeg har 3 mm lexan (polycarbonat) som er begynnt å bli nokså matt. Kan dette poleres blankt igjen, og isåfall hva er metoden? Rutene er på 4 sesongen siden ny.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...