glaserud Startet 29.Juli.2011 Del på Facebook Startet 29.Juli.2011 OK. Jeg føler meg litt dum nå, men jeg har altså kjøpt et stk. 27-94996Q 2 pakningssett for drevet. Her er det med 1 pakning 1 gummipakning 1 O-ring (svart) 2 O-ringer (rød) 1 O-ring (rød, tykk) pakning, gummipakning, svart O-ring og de 2 røde O-ringene er greie, de ser jeg hvor skal. Men hvor i alle dager skal den siste røde O-ringen? Ut i fra http://www.boats.net/parts/search/Merc2/Mercruiser/ALPHA%20ONE%20%28GEN.II%29%20%20%20%201996-1997/0F680000%20THRU%200K999999/DRIVESHAFT%20HOUSING%20AND%20DRIVE%20GEARS/parts.html ser det ut til at alle de 3 røde skal inn på kølla? Men her finner jeg kun 2 spor? Noen her har garantert gjort dette før og kan lett forklare meg hva jeg driver med. :) Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 29.Juli.2011 Del på Facebook Svart 29.Juli.2011 Noen synes sikkert det er ålreit med o-ringer på kølla, men jeg vil anbefale å montere de på drivakselen til drevet Det er normalt to o-ringer innerst på akselen, og en o-ring rett før splinesene begynner, altså tre til sammen. Prosedyre for montering av Mercruiser Alpha Gen 2 finner du her! Sitér dette innlegget Link to post
glaserud Svart 30.Juli.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juli.2011 Googlet en del i går, og ser at det er flere varianter av drivakselen (eller kølla, som enkelte kaller den :) ). Manualen ga meg ikke så mye, da den kun sier "fest o-ringene". Men nå er den på, så får vi se. Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 30.Juli.2011 Del på Facebook Svart 30.Juli.2011 Her er bilde av aksling med o-ringer samt pakning før montering av drev. Alpha One Gen 2 fra 2007. 2 sorte o-ringer nær leddet. 1 rød ved nedtrapping nær splines. 1 o-ring på drevet nede til venstre, ved siden gear-overføringer. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
glaserud Svart 30.Juli.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juli.2011 Riktig. Min har ikke noe spor til O-ring ved splines. Takk for bilder. Det var nettopp det der jeg har forsøkt å finne. :) Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 30.Juli.2011 Del på Facebook Svart 30.Juli.2011 (redigert) De første Alpha og Pre Alpha drevene kom med bare to spor til o-ringer, samt at de aller nyeste Alpha Gen 2 har kun to spor. Dersom akselen på ett tidspunkt er skiftet, har også erstatningsaksler normalt bare to spor. Spiller tydeligvis liten rolle hvilken aksel man har, så det stemmer nok at du kun får brukt to o-ringer dersom det er kun to spor. Redigert 30.Juli.2011 av adeneo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
glaserud Svart 30.Juli.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juli.2011 Jupp. Er den konklusjonen jeg også har kommet til. Er av den oppfatningen at hvis jeg har deler til overs, så skal jeg vite hvorfor jeg har det før jeg satser på at ting er OK. :) Takk for gode svar. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.