Jump to content

Mercruiser Alpha One Gen 2 - Hva er de forskjellige O-ringene?

glaserud

Recommended Posts

OK. Jeg føler meg litt dum nå, men jeg har altså kjøpt et stk. 27-94996Q 2 pakningssett for drevet. Her er det med

1 pakning

1 gummipakning

1 O-ring (svart)

2 O-ringer (rød)

1 O-ring (rød, tykk)

pakning, gummipakning, svart O-ring og de 2 røde O-ringene er greie, de ser jeg hvor skal. Men hvor i alle dager skal den siste røde O-ringen?

Ut i fra http://www.boats.net/parts/search/Merc2/Mercruiser/ALPHA%20ONE%20%28GEN.II%29%20%20%20%201996-1997/0F680000%20THRU%200K999999/DRIVESHAFT%20HOUSING%20AND%20DRIVE%20GEARS/parts.html ser det ut til at alle de 3 røde skal inn på kølla? Men her finner jeg kun 2 spor? Noen her har garantert gjort dette før og kan lett forklare meg hva jeg driver med. :)

De første Alpha og Pre Alpha drevene kom med bare to spor til o-ringer, samt at de aller nyeste Alpha Gen 2 har kun to spor. Dersom akselen på ett tidspunkt er skiftet, har også erstatningsaksler normalt bare to spor. Spiller tydeligvis liten rolle hvilken aksel man har, så det stemmer nok at du kun får brukt to o-ringer dersom det er kun to spor.

Redigert av adeneo (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...