M/S AIOLOS Svart 9.September.2011 Link til dette innlegget Svart 9.September.2011 Den malingen har jeg også brukt, lett å jobbe med og holder seg der den ble lagt på. Bare å gjøre rent først så sitter den som et skudd Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 9.September.2011 Link til dette innlegget Svart 9.September.2011 (redigert) Biltema har 2-komponent primer for plast og metall, samt 2-komponent "Topcoat". Denne er veldig bra å bruke, og den koster en hundrings mindre pr boks. Bare bruk maske med kullfilter når du maler, det er friske saker. Redigert 9.September.2011 av Honduras (see edit history) Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
index Svart 9.September.2011 Link til dette innlegget Svart 9.September.2011 Jeg brukte Biltema sin, i lys grå. Den var i praksis gråbeige, identisk med originalfargen i motorrommet i min Viksund. Synes det ble pent jeg! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
StianJunior Svart 9.September.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.September.2011 (redigert) Takk for rask respons folkens, dette høres lovende ut! Skal se det blir bedre når alt kommer i en hel og egen farge Jeg vurderte hvitt/OFFwhite, da skulle det bli lettere å se dritt og møkk i bunn, samt lysere når motorlukene skal av for en service osv.. Ser noen har gått for noe mørkere nyanse, grå, beige. Valgets kvaler Redigert 9.September.2011 av StianJunior (see edit history) Sitér dette innlegget 1984 26 Saltrø PlankSnekk 1978 29 Birchwood Tamd60B PROSJEKT! 1999 20 Ibiza Touring med 115 Johnson *Solgt* Link to post
onkel_ove Svart 9.September.2011 Link til dette innlegget Svart 9.September.2011 (redigert) Biltema har 2-komponent primer for plast og metall, samt 2-komponent "Topcoat". Denne er veldig bra å bruke har og god erfaring med denne. Men i tillegg til maske, husk hansker...jeg gikk med hvite henter i 2 mnd etter å ha malet opp motorrommet på gamlebåten, sitter som juling på hender og klær..sikker ikke heldig heller. Red: hvis du sender meg mailadressen på IM, så kan jeg maile deg bilder om hvordan motorrommet ble med topcoaten til BT...fikk ikke til å laste de opp. Redigert 9.September.2011 av onkel_ove (see edit history) Sitér dette innlegget Navigare neccesse est, vivere non est neccesse. Link to post
Joda3300 Svart 9.September.2011 Link til dette innlegget Svart 9.September.2011 Kjempe prosjekt du holder på med. Leste tråden først i dag, men eg kommer garantert til å følge med videre. Sitér dette innlegget Link to post
MB Angst Svart 12.September.2011 Link til dette innlegget Svart 12.September.2011 eg slenge meg på å sei at dette blir kjekt å følge med på utover vinteren. Stå på. Sitér dette innlegget Ja til heilårsbruk av båt 1.7 dti.zip Link to post
Pjolter Svart 20.September.2011 Link til dette innlegget Svart 20.September.2011 Pjolter: Ligger skuta di inne i Børsa? Ja det gjør den :-) Mvh Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
StianJunior Svart 17.November.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.November.2011 Håper dette ikke kommer som ett sjokk, som det gjorde hos meg men båten er på LAND! Etter en del planlegging og mye tanker ellers rundt dette med å få båten opp av sjøen og helt opp hit på Byåsen som er toppen av hele byen her, står den faktisk omsider utenfor stuavinduet mitt her. Ubeskrivelig deilig å få gjennomført dette, da dettte letter så og si alt arbeid med 150% med tanke på resturering og gjennopplivning av skuta Må også legge inn en beklagelse til alle beboere som "bodde" i vinduene sine fra 18.00 til langt over midnatt nede på `nedre elvehavn` som enten hadde sine sterke tvil eller store vansker med at denne karen her skulle vell i bunn og grunn ikke være en del av dette leilighetskomplekset man punger ut millioner for Forpester både brygge og sjø med "prosjektbåt" i båsen, innredning på brygga, motor på kaia og mye grumsete dørkvann fra lensepumpe i sjøen rundt...Finito! Fikk også plassert ut kjerringa på forskjellige spotter av turen for å prøv å få noe grunnleggende bevis på at dette gikk over all forventning. Tenkte å få igang dette fra kl 16:00 for å unngå å jobbe i stupmørket...haha! Vintersesong er noe jeg kunne klart meg uten, "Happydays nikker". Noen bilder er på sin tid Slepebåten er på plass, siste sjekk før tauslepp Klar for slipp, hersens blåknute! Prøver å bli enig om retning Da var vi i gang! oioi.. glemte strømmen som går forbi her.. Styyyyyrbooooor! Som de sier, all klaring er go klaring^^ Vell framme ved opptak, detta ser jo lovende ut.. ..med tanke på strømmen i x antall knop gjennom her, og få bøylene på rett plass var ett mareritt! Ser greit ut og gjør ett forsøk tross noe framtung, under kontroll. Eey! ..pes.. To karer seinere var båten sentrert på ett knips Fint syn Etter litt arbeid med flybridgen før slepet er høyden på linje med førerhytta til trekkbilen, knall. Brutal bil, største kranbilen nord for Bergen, maks 100tonn med en meter uttrekk. Noe for enehver båtforening?:P Ett nokså sjeldent syn her på Kystad, småtøft da nabovinduene var fulle Ble ikke noe tema å flytte på biler, trekker`n står helt inne i bushen på motsatt side, småtrangt Sjefen rigger opp bil og kran med tilsynelatende stålnerver Her heises det opp og over biler,tak, rundt hushjørnet, over hekk og gjerdet.. Lover bra.. Touchdown! Finito! Beklager dårlige bilder, alt lys er stort sett bare fra blitzen, men man ser no sånn nogen lunde hva som foregår=) Ett steg nermere realiteten nyoppusset "HappyDays". Nå er planene så mangt, blant anna planlegge bygging av pressenninghall rundt og over hele skuta. Dette skal bli såppas stort og fritt, samt holdbart at man kan sittte innunder mellom båt og presenning for en kaffeskvett selv i hard nordavind To Be Continued Sitér dette innlegget 1984 26 Saltrø PlankSnekk 1978 29 Birchwood Tamd60B PROSJEKT! 1999 20 Ibiza Touring med 115 Johnson *Solgt* Link to post
Renita Svart 17.November.2011 Link til dette innlegget Svart 17.November.2011 Hei, Flott prosjekt du har fått deg :-) Du blir ikke arbeidsledig med det første, men jeg er helt sikker bå at det blir bra til slutt. Stå på! Gleder meg til å følge tråden din Mvh Renita Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 17.November.2011 Link til dette innlegget Svart 17.November.2011 Blir spennende å følge med på! bra frakten til Byåsen gikk bra! er den uten motor nå eller? så ut som den var veldig lett i hekken? Jeg er sikker på at det blir båt av denne ja! Lykke til! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
EIRINA Svart 17.November.2011 Link til dette innlegget Svart 17.November.2011 Lykke til pågangsmot og en liten bit stahet kommer godt med her. Som sagt er lediggang roten til lite positive ting Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 17.November.2011 Link til dette innlegget Svart 17.November.2011 Stilig;) ikke så ofte sånne skip farte rundt på byåsen:) Planlegger sprudlevann og stetteglass på flybridgen rundt påsketider jeg da.. Tar du utfordringen??;) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
StianJunior Svart 17.November.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.November.2011 (redigert) Takk for lykke og framme=D Motoren er strippa, så og si bare blokk og topper igjen av "grønt" Sprudlervann blir det litt av i kveld for å feire, få den skikkelige følelsen av fremgang! uansett tar jeg glatt utfordringen! Må bare få fatt på flere paller å hive under først Redigert 17.November.2011 av StianJunior (see edit history) Sitér dette innlegget 1984 26 Saltrø PlankSnekk 1978 29 Birchwood Tamd60B PROSJEKT! 1999 20 Ibiza Touring med 115 Johnson *Solgt* Link to post
volfro Svart 17.November.2011 Link til dette innlegget Svart 17.November.2011 Var jo nesten som å sjå film dette... Sitér dette innlegget Link to post
josefsen Svart 17.November.2011 Link til dette innlegget Svart 17.November.2011 Dette blir en kanon båt! Her får du en pen båt med klasiske linjer og mye plass, et av de beste utgangspunktene jeg har sett Sitér dette innlegget Windy 22 Sport, 350 Mag mpi www.ulyd.net Link to post
Joakim Brunsvik Svart 17.November.2011 Link til dette innlegget Svart 17.November.2011 Detta så bra ut Lykke til videre Sitér dette innlegget Joakim Brunsvik Link to post
jeb Svart 17.November.2011 Link til dette innlegget Svart 17.November.2011 DETTAN BLIR BRA. Har selv ett prosjekt som er tidkrevende, men ikke gi deg,du er kommet langt allerede lykke til jeb Sitér dette innlegget Gruno 40 verftsbygget i nederland Link to post
Gew77 Svart 17.November.2011 Link til dette innlegget Svart 17.November.2011 Gratulerer med båten trygt hjemme:) Stå på og ta mange bilder underveis:) Sitér dette innlegget Følg vårt båtliv her: https://www.facebook.com/batlivet Link to post
M/S AIOLOS Svart 18.November.2011 Link til dette innlegget Svart 18.November.2011 Grattis . Blir spennende å følge dette, akkurat som om det ikke var spennende nok å "følge" transporten hjem. Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 18.November.2011 Link til dette innlegget Svart 18.November.2011 skikkelig fin båt - stå på - masse bilder Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
10ta9c Svart 18.November.2011 Link til dette innlegget Svart 18.November.2011 Fornuftig valg å sette den på land. Alt blir mye enklere, og ting går langt raskere. Flott båt dette, og slett ikke noe avskrekkende prosjekt. Sitér dette innlegget Oppussing av Alicraft 26 Trebåtfestivalen i Ulsteinvik 16-19 Aug. Link to post
-morten- Svart 26.April.2012 Link til dette innlegget Svart 26.April.2012 http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=34544189 er det slutt på happy days? Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
-morten- Svart 15.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2012 Er det den båten i denne tråden som er til salgs? noen som vet noe? Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
glalaks Svart 15.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2012 Er nok samme båten ja. Hmm Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.