Jump to content

Prosjektbåten "Happy Days"

StianJunior

Recommended Posts

Biltema har 2-komponent primer for plast og metall, samt 2-komponent "Topcoat". Denne er veldig bra å bruke, og den koster en hundrings mindre pr boks. Bare bruk maske med kullfilter når du maler, det er friske saker.

Redigert av Honduras (see edit history)

Takk for rask respons folkens, dette høres lovende ut!

Skal se det blir bedre når alt kommer i en hel og egen farge :flag_bp:

Jeg vurderte hvitt/OFFwhite, da skulle det bli lettere å se dritt og møkk i bunn, samt lysere når motorlukene skal av for en service osv.. Ser noen har gått for noe mørkere nyanse, grå, beige. Valgets kvaler :rolleyes:

Redigert av StianJunior (see edit history)

1984 26 Saltrø PlankSnekk

1978 29 Birchwood Tamd60B PROSJEKT!

1999 20 Ibiza Touring med 115 Johnson *Solgt*

Biltema har 2-komponent primer for plast og metall, samt 2-komponent "Topcoat". Denne er veldig bra å bruke

har og god erfaring med denne. Men i tillegg til maske, husk hansker...jeg gikk med hvite henter i 2 mnd etter å ha malet opp motorrommet på gamlebåten, sitter som juling på hender og klær..sikker ikke heldig heller.

Red: hvis du sender meg mailadressen på IM, så kan jeg maile deg bilder om hvordan motorrommet ble med topcoaten til BT...fikk ikke til å laste de opp.

Redigert av onkel_ove (see edit history)

Navigare neccesse est, vivere non est neccesse.

• 1 måned senere...

Håper dette ikke kommer som ett sjokk, som det gjorde hos meg men båten er på LAND! :cheers_wine:

Etter en del planlegging og mye tanker ellers rundt dette med å få båten opp av sjøen og helt opp hit på Byåsen som er toppen av hele byen her, står den faktisk omsider utenfor

stuavinduet mitt her. Ubeskrivelig deilig å få gjennomført dette, da dettte letter så og si alt arbeid med 150% med tanke på resturering og gjennopplivning av skuta :thumbsup:

Må også legge inn en beklagelse til alle beboere som "bodde" i vinduene sine fra 18.00 til langt over midnatt nede på `nedre elvehavn` som enten hadde sine sterke tvil eller

store vansker med at denne karen her skulle vell i bunn og grunn ikke være en del av dette leilighetskomplekset man punger ut millioner for :giggle: Forpester både brygge og sjø

med "prosjektbåt" i båsen, innredning på brygga, motor på kaia og mye grumsete dørkvann fra lensepumpe i sjøen rundt...Finito! :sailing:

Fikk også plassert ut kjerringa på forskjellige spotter av turen for å prøv å få noe grunnleggende bevis på at dette gikk over all forventning. Tenkte å få igang dette fra kl 16:00

for å unngå å jobbe i stupmørket...haha! Vintersesong er noe jeg kunne klart meg uten, "Happydays nikker".

Noen bilder er på sin tid :cool:

1.jpg

Slepebåten er på plass, siste sjekk før tauslepp

2.jpg

Klar for slipp, hersens blåknute!

3.jpg

Prøver å bli enig om retning

4.jpg

Da var vi i gang!

5.jpg

oioi.. glemte strømmen som går forbi her..

6.jpg

Styyyyyrbooooor!

7.jpg

Som de sier, all klaring er go klaring^^

8.jpg

Vell framme ved opptak, detta ser jo lovende ut..

9.jpg

..med tanke på strømmen i x antall knop gjennom her, og få bøylene på rett plass var ett mareritt!

11.jpg

Ser greit ut og gjør ett forsøk

12.jpg

tross noe framtung, under kontroll.

13.jpg

Eey! ..pes..

14.jpg

To karer seinere var båten sentrert på ett knips :thumbsup:

15.jpg

Fint syn

16.jpg

Etter litt arbeid med flybridgen før slepet er høyden på linje med førerhytta til trekkbilen, knall.

17.jpg

18.jpg

Brutal bil, største kranbilen nord for Bergen, maks 100tonn med en meter uttrekk. Noe for enehver båtforening?:P

19.jpg

Ett nokså sjeldent syn her på Kystad, småtøft da nabovinduene var fulle :giggle:

20.jpg

Ble ikke noe tema å flytte på biler, trekker`n står helt inne i bushen på motsatt side, småtrangt

21.jpg

Sjefen rigger opp bil og kran med tilsynelatende stålnerver :thumbsup:

22.jpg

Her heises det opp og over biler,tak, rundt hushjørnet, over hekk og gjerdet..

23.jpg

Lover bra..

24.jpg

Touchdown! Finito! Beklager dårlige bilder, alt lys er stort sett bare fra blitzen, men man ser no sånn nogen lunde hva som foregår=)

Ett steg nermere realiteten nyoppusset "HappyDays". Nå er planene så mangt, blant anna planlegge bygging av pressenninghall rundt og over hele skuta.

Dette skal bli såppas stort og fritt, samt holdbart at man kan sittte innunder mellom båt og presenning for en kaffeskvett selv i hard nordavind :yesnod:

To Be Continued :sleep:

Takk for lykke og framme=D

Motoren er strippa, så og si bare blokk og topper igjen av "grønt"

Sprudlervann blir det litt av i kveld for å feire, få den skikkelige følelsen av fremgang! :flag_bp:

uansett tar jeg glatt utfordringen! Må bare få fatt på flere paller å hive under først :giggle:

Redigert av StianJunior (see edit history)

• 5 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...