Jump to content

Hvordan er ibiza båtene? gode? ettertraktede?

Ulv I

Recommended Posts

hei

Hvordan er disse båtene?

Jeg er blitt tilbudt en 2007 modell ibiza 24 touring med litt utstyr + mellomlegg for min båt.

den har en 250hk suzuki motor.

er det noen som har erfaring med disse båtene fra tidligere? var det grei båt å selge? holder dem seg i kvalitet osv?

er litt skeptisk da dette gir meg i grunn bare en annen båt å selge, og dette er en båt jeg ikke kjenner osv. min båt kjenner jeg godt og kan stå inne for og vet hvordan den er.

ser at ibiza båtene ligger på 435 og oppover på finn, men er det enklere å selge en båt i den prisklassen kontra en til 450k?

Hva tror dere?

jeg vet markedet er grusomt om dagen, men det kan da snu plutselig....

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Jo, men slik markedet er så er innbytte veldig aktuellt.

Det spørs jo litt hva formålet med å selge båten er for TS. Vil du frigjøre kaptial, gå ned i størrelse eller ta en pause fra båtlivet.

Jeg som sikkert mange andre kunne tenke seg å gå over til større båt og bytte meg oppover mot mellomlegg mens andre bruker båten for lite og heller vil gå ned i størrelse pga andre prioriteringer.

Så lenge begge føler de gjør en god deal så er det jo bare en vinn/vinn situasjon ;)

Jeg som sikkert mange andre kunne tenke seg å gå over til større båt og bytte meg oppover mot mellomlegg mens andre bruker båten for lite og heller vil gå ned i størrelse pga andre prioriteringer.

Hvis offpist har en Ibiza 20 og ulv1 har en Ibiza 24, så er jo byttehandelen snart i boks?

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Nå: Båtløs - Kjører Bobil... 

Hehe, kjapp på labben der kodvaag :)

Jeg har valgt å selge båten på grunn av at handicapet mitt hindrer meg i å hoppe i land og fortøye osv.

Så vi tar en pause frem til jeg blir frisk igjen, og båter er det nok av, også om noen år.

Og jeg valgte å ta innbytte for en 24 foter pga den er kurrant båt, mindre jobb ifm vinteropplag og vår klargjøring, og får frigjort kapital til å betale ned på lånet, som igjen frigjør oss endel, og så forsøker jeg å selge den lille i høst og til våren, blir nok ikke til at jeg bruker den, pga handicapet igjen.

hvis du sorterer på ibiza, 24 fot, 2007 og nyere og suzuki motor er det ikke så mange.

men jeg ser litt på det slik at det blir mindre jobb på meg og de jeg må leie inn til å gjøre høst/vinter/vårstell på den enn 29 foteren.

derfor tar jeg sjangsen på en slik innbytte. men orker ikke å bytte meg nedover til en 10 fots rib til slutt..

Når får du den?

Var en tur på sjøen og badet i dag, og så det var tomt på din faste båtplass da vi kjørte forbi med bilen.

En sånn slepejolle med påhengs har kanskje ikke baugpropell, så det er litt vanskelig å legge den til der da?

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Nå: Båtløs - Kjører Bobil... 

Kjøper ringer meg i morgen før 12, etter han har vært i banken.. så da tar vi nok litt mer om detaljer da..

Jeg skal i hvertfall shine opp min i morgen.. den ligger i bærtes nå så jeg har den litt nærmere og vann nærme osv.

Ja, ibizaen er nok litt mer kranglete å få på plass kanskje, i hvertfall med akterenden inn, men det finner vi ut av. skal nok gå bra.

Redigert av Ulv I (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...