Frank jensen Startet 1.August.2011 Del på Facebook Startet 1.August.2011 Jeg har akkorat fått montert isammen motoren min,men jeg plages med dieselpumpen det er en bosch rotodiesel.Den vil ikke la seg lufte,jeg trykker på matepumpen men det kommer svert lite diesel ut av den ene returslangen,den såmm er på det høyeste punktet på pumpa,men di andre to retur punktene er knusktørre og matepumpa blir hard.Kann det være en sil på innløpet på dieselpumpa eller en ventil av noe slag såmm driver og fusker? Jeg vet ikke omm det er egen matepumpe inni dieselpumpa eller omm jeg må anskaffe en elektrisk pumpe,siden det ikke er tatt ut hull for mekanisk pumpe på motorblokka Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 1.August.2011 Del på Facebook Svart 1.August.2011 Den skjønte jeg ikke helt ? Du trykker på en matepumpe du ikke vet om du har? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Tarsis Svart 1.August.2011 Del på Facebook Svart 1.August.2011 Det kan være at kammen som driver matepumpa står i øverste stilling prøv å dreie motoren litt først. Om det allikevel er vanskelig å bruke den må det være tett ein plass i systemet. Sitér dette innlegget Link to post
Frank jensen Svart 1.August.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.August.2011 Matepumpa jeg nevner er den såmm sitter på filtret,det er ikke pumpe på bolkka på denne motoren. Dieselpumpa er av et annet fabrikkat enn den såmm bruker å stå på disse motorene,det er en bosch pumpe av en type jeg ikke har vert borti før,den har flere returløp såmm går til en firepunkts slange Sitér dette innlegget Link to post
Frank jensen Svart 1.August.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.August.2011 Har vert borti en pdf en plass på forumet såmm det er litt mere fordypning i denne motoren,men jeg finner ikke igjen linken,det er en link såmm er på et utenlansk båtforum,men jeg kommer ikke på hvilket,kan noen hjelpe meg? Såvidt jeg husker så var det en kvinnelig persjon såmm hadde lagt til pdf ene der det omhandlet fordypning i motoren og dieselpumpa(ene) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 1.August.2011 Del på Facebook Svart 1.August.2011 Regner med at du har en selvsugende dieselpumpe, slik at den normalt sett ikke trenger egen matepumpe. Jeg har det samme på min motor. Jeg valgte likevel å montere en elektrisk matepumpe på min, da motoren har lett for å ligge og jage litt på jevnt turtall uten matepumpe. Ikek så stort problem i bil, men det kommer med tydelig frem ved bruk i båt. Dessuten så blir jo luftingen en lek da, bare å sette på tenningen og lufte mens den pumper helt av seg selv ;-) Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Frank jensen Svart 1.August.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.August.2011 Jeg har fått start på motoren,måtte gjøre rein alle ventilene på pumpa og dysespissene,men jeg tror at dysene til den andre motoren er hardere stilt for motoren jikk ikke serlig bra og den kan ikke kjøres på tomgang da stopper den med en gang,men jeg måtte pumpe på filtret hele tiden når jeg hadde fått start,så jeg skal prøve med en elektrisk pumpe i morgen Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.