Jump to content

Villmannskjøring i båt ved badeplass


kintii

Recommended Posts

Mulig jeg hadde "mistet" motoren hans på tyve favner hadde jeg kommet meg opp i jolla. Selv om jeg hadde risikert en kraftig irettesettelse fra Politiet....

 

Det der var noe av det verste jeg har sett. Hadde det vært mine unger i vannet hadde det svartnet. Hadde det vært guttungen som kjørte jolla.... :nonod:

Redigert av Honduras (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Nå vet vi ikke omstendighetene rundt kjøringen, leste i avisen i dag at hvalrosser har kommet sørover, kanskje han bare skulle beskytte de badende ?.

 

 

Dersom det ikke var hverken hai eller hvalross i området kunne selv jeg, besindig som jeg er, vurdert en kjølhaling av vedkommende for å være litt forsiktig. :thumbsup:

Redigert av Contraband (see edit history)

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Link to post
Share on other sites

Opplevde noe lignende på Bohus Malmön for noen år siden, vi lå fortøyd sammen med et annet BP medlem der og bivånet en lokal helt som drev med villmannskjøring utenfor moloen/brygge mens det var ganske mange andre unger ute med diverse joller både for motor og rodde... Vedkommende hadde som mål å kjøre nærmest mulig de andre i høy fart og det var tiltider dramatisk... og de fleste reagerte negativt på kjøringen..

 

Er enig i at slikt må slås ned på av politi...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Kan se ut som de tre er kjente av båtføreren, men hadde det vært meg eller mine barn om noen år som sirkles rundt av en ukjent hadde jeg nok avæpnet båt "Desperadoen" de neste 6-8 ukene ...

 

Hvis det var kjente som var med på leken er det litt "formidlende" noe det antagelig var og siden politiet bare ga en advarsel... uansett skal ikke slikt skje...

 

 

 

Jeg dykker og nå og da går vi opp der det er "litt" trafikk, pleier da og slippe opp en decobøye og flagg så folk kan se at her er det dykkere på vei opp.

 

Noen ganger har vi faktisk ikke kunne gå opp da noen idioter raser rundt bøyen , skjedd 2 ganger på rakke utenfor stavern... vi finner jo ikke ut hvem det er da vi ikke kan gå opp før de gir seg... :lipseal:

Redigert av bukt (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hvis det var kjente som var med på leken er det litt "formidlende" noe det antagelig var og siden politiet bare ga en advarsel... uansett skal ikke slikt skje...

 

Om du kutter nakken av noen med en propell betyr det vel ikke det spøtt om det er en kjenning eller ikke :thumbsdown: .

Det er kanskje enda verre hvis det er en kjenning.......................

 

Vedkommende spire burde låses inne av politiet inntil foreldrene kom og hentet han og blitt forelagt en klekkelig bot og inndragelse av båt og motor.

Redigert av KAT (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Ser nå at Politiet ser langt alvorligere på episoden etter at de har fått oversendt videoen det er linket til. Gutten skal inn til avhør. Vi kan bare håpe på at dette blir slått hardt ned på.

Hadde det vært min sønn i vannet hadde det faktum at en kamerat kjørt båten ikke vært formildende i det hele tatt i mine øyne. Vedkommer ikke saken slik jeg ser det. Han setter andres liv og helse på spill i ett område han ikke har lov til å kjøre båt (hvis det er korrekt at han var innenfor badebøyene).

Sett ham på land :smash:

Link to post
Share on other sites

Til hans forsvar når vi kjører vannski har vi gjerne plan inn mot de som ligger i vannet og tar en kjapp usving mens vi slakker av , ikke så nærme som han men ikke lengere unna at de får tak i tauet igjen så de kan starte på ny... slik gjør de fleste jeg ser.

Tenker man at han har et vannskitau etter båten , lengere ifra land og ikke hoppende båt og kun en i vannet hadde ikke dette sett annerledes ut faktisk enn "vanlig" vannskikjøring...

Redigert av bukt (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...