Sleipner93 Startet 1.August.2011 Link til dette innlegget Startet 1.August.2011 Noen som vet hvor peilepinnen på en VP11MDc befinner seg? Trolig fra 1972. Har giren som deler olje med motoren. Enten er jeg blind eller så har ikke denne motoren peilepinne? Sitér dette innlegget Link to post
mateco Svart 1.August.2011 Link til dette innlegget Svart 1.August.2011 Posisjon #12 ?? Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
axo Svart 1.August.2011 Link til dette innlegget Svart 1.August.2011 Mener bestemt at Md11c ble produsert fra 1975-1981, Tipper du har en annen motor. Hvis det er en md11c, så sitter den på venstre side(sett bakfra)ganske langt foran. Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 1.August.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.August.2011 Mateco har rett, har ihvertfall en slik på motoren min. Men at det var peilepinnen ante jeg ikke Da får jeg se om den løsner greit, skal det egentlig være ett plastikkhåndtak eller lignende på den? Den har jo splines i toppen der..? Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 2.August.2011 Link til dette innlegget Svart 2.August.2011 Antar du har MS-kasse (Monoshift). Den har til orientering egen oljefylling og ikke felles olje med motor. Dog bruker den samme type olje som på motor og det er vel kanskje du mener. Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 3.August.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.August.2011 Jeg har ihvertfall ingen oljepåfylling på girkassen? Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 3.August.2011 Link til dette innlegget Svart 3.August.2011 http://www.marinepartsexpress.com/VP_Schematics/DIESEL/MD11_MD17/REVERSE%20GEAR/ Sjekk denne linken og bli enig med deg selv om hvilket gear du har. Valgene er RB, MS og MS2. Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 4.August.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.August.2011 Dette giret har jeg, er dette vanlig MS? (Mono-shift?). Ser nå også at du har helt rett at det ikke deler olje med motoren, (var en i havna som mente at det gjorde det). Oljen var på minimum, kald motor. Skal det peiles på varm motor eller har ikke dette noe å si? Vanlig 10-40w jeg skal ha på her? Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 4.August.2011 Link til dette innlegget Svart 4.August.2011 Du har MS/Monoshift helt klart. Påfylling og peilepinne er pos.58. De andre gearene det nyere MS2 som har vinklet utgang og det eldre RB (Revers Backslag) som har hendel (som gearstang på bil)på siden for sjalting. Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 4.August.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.August.2011 Kjempe da vet jeg endelig helt korrekt hvilken motor og reversgir jeg har. Har du noe meninger om peiling av olja på giren? Skal dette gjøres når giren er varm eller når den er kald? Ellers, vet du hvordan jeg finner ut hvilken årsmodell Pentaen er? Har funnet motornummeret men det var det eneste jeg fant. NO.49580 Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 5.August.2011 Link til dette innlegget Svart 5.August.2011 Du behøver ikke nødvendigvis ha en MD11C, det kan godt være den eldre MD2. MD11 har 4x topplokksmuttre. MD2 har 6x muttre. Hvorvidt du peiler gearoljen kald eller varm betyr ikke noe særlig. Det er dog lurt å ta et par oljeskift så du får ut slitasjeslammet fra konene. Sitér dette innlegget Link to post
blycher Svart 6.August.2011 Link til dette innlegget Svart 6.August.2011 Du behøver ikke nødvendigvis ha en MD11C, det kan godt være den eldre MD2. MD11 har 4x topplokksmuttre. MD2 har 6x muttre. Hvorvidt du peiler gearoljen kald eller varm betyr ikke noe særlig. Det er dog lurt å ta et par oljeskift så du får ut slitasjeslammet fra konene. Hadde ikke md2b/md3b også 6 topplokksmuttere? md2 er vel oppgitt med 23HK mens md2b har 25.. Du kan kanskje se det på om du har automatisk kaldstart eller manuell. md2b har automatisk iallefall har md3b det.. Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 7.August.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.August.2011 Står MD11c på skiltet på motoren ihvertfall. Hvordan fungerer kaldstarten på denne? Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 8.August.2011 Link til dette innlegget Svart 8.August.2011 En messingknott du presser ned like ved gassarmen. Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.