windy26 Startet 1.August.2011 Del på Facebook Startet 1.August.2011 Min Volvo Tamd31a 124hk ryker veldig mye ved lavt turtall ca 1000-2500 omd ,at den ryker mye ved oppstart noe som jeg ser på som "Normalt" for denne motoren ,men at den forsetter å ryke når den begynner å bli varm iriterer med veldig når jeg ligger i ca 6-7 knop kommer det ganske mye røk fra eksosen og det er tydlig Diesel røk som jeg også lukter. ganske sikker på at det ikke er olje røk ,den forbruker ikke olje eller , motoren starter lett uten fusking,den går veldig pent også når den er varm ,ingen tegn til dysebank ,det er veldig bra kraft i den også ingen peoblemer med å oppnå max turtall ,usikker på om den ryker like ille når jeg har mere turtall det er vanskelig å se pga farten er usikker på om det er noe feil med dyser siden den går bra og ikke vibrerer eller går ujevt på tomgang eller opp i turtall , temperaturen er også veldig stabil ca 80-83 grader på full turtall det ryker overhode ikke svart opp i turtall eller , er litt motor mann selv men her lurer jeg litt ander volvo "Røyk" maskiner slutter gjerne å ryke etter et 2-3 minutter når temeraturen øker , jeg har også et fungerende spjell i eksos benet ,men det hjelper lite mot denne røyken også ved turtall mellom 1000-2000 omd veldig takknemlig for inspill ,det kan sikkert hende at jeg tenker feil :-( Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.