ColinD Startet 2.August.2011 Del på Facebook Startet 2.August.2011 Har en tresnekke med klassisk FM L2 8-12 hk og vribart propellanlegg, som vanligvis er en fryd å manøvrere med. Nå har det imidlertid begynt å skrape kraftig et sted i drivverket. Dette skjer når jeg forsøker å endre stigningen på propellen. Jeg kan få skrapingen til å opphøre ved å rotere på spaken for stigningen inntil jeg finner en stilling der skrapingen reduseres, vanligvis ved å sette propellen i stillingen for maks stigning. Alle forsøk på å stille propellen midt i mellom resulterer i ubehagelig skrapelyder/kværnelyder fra det som høres ut som akslingen eller koplingen. Motoren og koplingskasse m/ klutsj er nyoverhalt og fylt med olje, og sjekket flere ganger. Jeg har presset fett (marinekvalitet) inn i alle nipler i akslingen og i selve propellet. Noen som har vært borte i noe lignende? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.