hurdalmann Startet 2.August.2011 Link til dette innlegget Startet 2.August.2011 Har ikke hatt min 115hk evinrude på vannet iår, tenkte å starte den opp for å la den gå litt, kobler til vann ol, men lurte på om jeg må fylle olje i huset selv om jeg ikke skal sette den i gir?, tømmte den ifjor pga frykt for frostspreng Sitér dette innlegget Link to post
Anders_K Svart 2.August.2011 Link til dette innlegget Svart 2.August.2011 Girhuset skal ikke stå tomt for olje uansett, kan i værstefall begynne å ruste inni.... Så hadde eg vært deg så hadde eg fyllt på olje FORT. Skal være gaaanske kaldt før det frostsprenges... Oljen blir bare tykk når den fryser.. Sitér dette innlegget Mvh Anders_K Prosjekt Halco Link to post
Bearded Beast Svart 2.August.2011 Link til dette innlegget Svart 2.August.2011 Ja du må fylle olje før du starter. Skjønner heller ikkje hvorfor du har latt det stå uten. mistake.. Sitér dette innlegget Link to post
puddingen Svart 2.August.2011 Link til dette innlegget Svart 2.August.2011 Gjorde detta på min 115 E tec ved en forglemmelse en vinter for to år siden og jaggu går den helt greit og uten lekkasje fortsatt... Men det er sikkert ikke bra,simmringa tørker ut og du må heelt sikkert bytte dom !! sa makanikeren jeg spurte.. vel -vel.. funker ennå da Sitér dette innlegget Link to post
glaserud Svart 2.August.2011 Link til dette innlegget Svart 2.August.2011 Når det er sagt, hurdølingen, så bytt olje på høsten. Da får du ut evt. kondens o.a. rusk som har hopet seg opp ila sesongen før du setter den bort for vinteren. Bonus er at du slipper det samme vedlikeholdet på våren. :) Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 2.August.2011 Link til dette innlegget Svart 2.August.2011 Gearet bør ikke stå uten olje, da kan kondens forårsake rustdannelser på drev og lagre. Man sjekker oljen på høsten for vann, er den ok, kan du vurdere å fortsette å bruke den. Men etter boka skifter man den vel. Det er ikke oljen i seg selv som skaper faren for frostspreng, det er evt vann som har lekket inn. Kontrollerer på høsten ved opplag for å unngå overraskelser til våren.... Sitér dette innlegget Link to post
hurdalmann Svart 2.August.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.August.2011 da fyller jeg opp, fikk beskjed av en gammel luring at dersom du ikke kjenner motoren godt å det kan ha kommet vann i olja så kunne det gå galt, ingen nevte noe om å fylle opp igjen, :=) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.