Jump to content

Erfaring med bytte av dieseltank på Master 820?


Risørflekken

Recommended Posts

Kjære Mastereiere. Alu-tanken fra 80-tallet begynte å lekke nå under båtferien. Viser seg at det ikke er noen enkel affære å få ut tanken uten å demontere både dørk og teak-vegg. Har noen Mastereiere (nåværende eller tidligere) gjort dette og kan tipse meg om hva som lønner seg med tanke på demontering?

Link to post
Share on other sites

  • 7 år senere...

Hei

 

Løfter denne tråden da jeg selv er i den samme situasjonen.  Dørken ser ikke ut til å være det største problemet, men jeg er mer usikker på veggen. Er det behov for å demontere hele veggen eller klarer jeg å lirke den ut hvis jeg får opp gulvet?

Forslag til standard tanker i plast eller syrefast som kan passe eller noen som kan lage på mål settes pris på. 

 

 

Link to post
Share on other sites

  • 8 måneder senere...

Hei, jeg har nå gjort denne jobben.  Måtte demontere teakvegg på babord side, sittesalong og dørk.  Heldigvis var dette arbeidet enkelt og tok ikke lang tid.  Når først dette er demontert gir det god adkomst for rengjøring og vedlikehold på andre ting, så jeg er godt fornøyd. 

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...