jonor Startet 2.August.2011 Del på Facebook Startet 2.August.2011 Har hatt service av fagfolk på drevet og byttet belger og impeller, pakket opp drevet og skiftet olje. Men når jeg har båten opp i litt hastighet, 15-20 knop, så kommer det vann inn i drevkoppen. Etter å ha stoppet, ser det ut som det har kommet gjennom luftinga på påfyllingslokket på drevkoppen. Fargen på olja er grønn/grå. Etter en dag i ro, kommer grønnfargen tilbake. Noen som har ei forklaring på dette? Ser ut som at når jeg bare dorger i 4-5 knop er alt i orden. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
68 GT Svart 2.August.2011 Del på Facebook Svart 2.August.2011 Drevkopp? Tenker du på den lille beholderen med drevolje som sitter på motor? Got mulig fagfolkene ikke har fått impellerhuset helt tett og/eller den lille tettningen som sitter mellom drevets øvre del og undervannshus mangler eller ble feil da undervannshus ble montert etter impeller skift.(Her kan man se at drevet svetter olje mellom øvre og nedre del)Her vil beholder tømmes da båt står i ro. Tettning rundt drevoljenippel (mellom gimbalhus og drev) sitter kanskje feil,men da vil også beholderen tømmes for olje mens båten står. En annen feil som også er mulig er at tettninga som sitter rundt gearakselen på undervannshuset har løssnet. Dette er typiske feil som gir overtrykk på olja ved hurtig kjøring. Om tettning rundt vanninntaket mellom drev og gimbal sitter feil får man vann inn og ut gjennom gearkabel i motorrom. Det greieste ar at fagfolkene trykktester drevet,tømmer drev og beholder for olje for å sjekke vanninnhold. Men har du flaks er det kanskje kun bittelitt oljeblandet vann som ligger i slangen mellom drev og beholder som presses opp i beholderen da temp på drevolja øker ved belastning(oljestand stiger) Sitér dette innlegget Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........ Link to post Share on other sites More sharing options...
jonor Svart 3.August.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.August.2011 Er den beholderen som sitter ved motoren jeg mente ja. Det minker ikke olje når den ligger i ro. Oljenivået i koppen er litt over maxmerket, så da håper jeg det er min tur til å ha flaks og satser på din siste konklusjon. Tusen takk for tips :) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.