BingoBonzo Startet 2.August.2011 Del på Facebook Startet 2.August.2011 Jeg får feilmelding: Check Engine i det jeg går over 3200 RPM. Under 3200 fungerer motoren upåklagelig. Feilkodene jeg får er: MID 128 PSID 50 FMI 0 Noen tips til hva dette kan skyldes? D4-260 er produsert i mars 2007. Sitér dette innlegget Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her Joda 370 Sport - Solgt Nor-Dan Searider 820W - Solgt Bavaria 34 Sport HT - Solgt Link to post
adeneo Svart 3.August.2011 Del på Facebook Svart 3.August.2011 (redigert) Feilkodene jeg får er: MID 128 PSID 50 FMI 0 MID 128 angir hvilken kontrollenhet som har sendt feilkoden, 128 står for kontrollenheten til motoren. PSID 50 angir at det er dieselsystemet som er problemet FMI 0 angir at en eller annen verdi er for høy, men at verdien ikke er utenfor ett visst område som ville antydet sensorfeil. Med andre ord så er det en eller annen verdi som for høy, og ettersom det er dieselsystemet som er problemet så bør det sjekkes nærmere med et Vodia instrument av VP, da det for eksempel kan være for høyt dieseltrykk, injectorer som ikke fungerer slik de skal osv. og slikt kan fort bli dyrt hvis noe ryker. Kan også bare være en bagatell, men du bør få dette sjekket snarest. Redigert 3.August.2011 av adeneo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
BingoBonzo Svart 8.August.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.August.2011 Jeg fikk sjekket båten dagen etter med Vodia og resultatet ble jo selvfølgelig: Null feil!! Sitat fra verkstedmann; "Motoren din er perfekt, ingen feilkoder eller advarsler i det hele tatt.." Så vi kjørte over til Koster og koste oss resten av uken med bading og morro. Det har tydeligvis vært en hikke av noe slag, 7 motortimer senere er alt fortsatt OK. Sitér dette innlegget Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her Joda 370 Sport - Solgt Nor-Dan Searider 820W - Solgt Bavaria 34 Sport HT - Solgt Link to post
MS Pluto Svart 8.August.2011 Del på Facebook Svart 8.August.2011 Koden indikerer en beregnet lekkasje i dieselsystemet. Siden problemet så langt ikke er vedvarende, er det neppe feil ved dieselfiltrene, lekkasje på røre ene el l. Jeg holder derfor en knapp på at det enten bare er hikke, el så har du en begynnende lekkasje i en injektor. Jeg ville være på vakt dersom motoren begynner å gå litt ujamt el hardere, el mer eksosrøk enn normalt. Får du en minste indikasjon på det, så krev at verkstedet foretar en lekkasjetest av injektorene. Det er ikke allverdens jobb. Har båten på et tidspunkt fylt diesel på Vestlandet, ville jeg vært ekstra på vakt. Sitér dette innlegget Link to post
GeirKS Svart 8.August.2011 Del på Facebook Svart 8.August.2011 MID = deleprisen i tusen kr PSID = arbeidspenger i tusen kr FMI = motorens nåværende restverdi Fantastisk hva moderne datateknologi og diagnosesystem kan fortelle! Sitér dette innlegget Link to post
Oceancraft 28 Svart 5.Juni.2012 Del på Facebook Svart 5.Juni.2012 Fant du noen gang ut av dette? Sitér dette innlegget Link to post
BingoBonzo Svart 5.Juni.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Juni.2012 Motoren har fungert strålende etter denne hikken, tok service på den i vinter + benyttet den i pinsen og flere turer denne sesongen uten å oppleve noen problemer. Sitér dette innlegget Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her Joda 370 Sport - Solgt Nor-Dan Searider 820W - Solgt Bavaria 34 Sport HT - Solgt Link to post
Blue_Dragon Svart 14.Juli.2016 Del på Facebook Svart 14.Juli.2016 Noen flere som har fått demne feilmeldingen? Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 15.Juli.2016 Del på Facebook Svart 15.Juli.2016 https://www.marinepartseurope.com/en/volvo-penta-explodedview-47704400-23-37236.aspx Nr 12 her er visst en liten luring.... Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 15.Juli.2016 Del på Facebook Svart 15.Juli.2016 Så du tror ikke det er lekkasje fra en injektor? Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 15.Juli.2016 Del på Facebook Svart 15.Juli.2016 Den ventilen jeg linket til er det nesten alltid feil på. Det blir skjelden oppdaget da. Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 19.Juli.2016 Del på Facebook Svart 19.Juli.2016 Dette var mest sansynlig kun forfilteret. Sitér dette innlegget Link to post
Hennisu Svart 4.August Del på Facebook Svart 4.August DieselDahl skrev On 15.7.2016 at 17.41: Den ventilen jeg linket til er det nesten alltid feil på. Det blir skjelden oppdaget da. Hei. Får ikke opp linken din. Hvilken ventil er nr 12? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.