Kjetil1 Startet 3.August.2011 Del på Facebook Startet 3.August.2011 Jeg har B5 propeller på hos meg. Den indre på babord drev var skadd når jeg fikk båten og den er skiftet. Tiltet opp drevene i går og ser at den ytre propellen på samme drev er skadd. Så er det, hvis jeg kjøper B6 sett til begge, hva skjer da mon tro? Feil turtall? Lavere fart eller høyere? Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
timon90 Svart 3.August.2011 Del på Facebook Svart 3.August.2011 Sjekk her: Propell Guide Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 3.August.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.August.2011 Ut fra den tabellen ser det ut som jeg kan bruke B6 og få et par knop ekstra, stemmer ikke det? Har 2x KAD43P-A. Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Jori Svart 3.August.2011 Del på Facebook Svart 3.August.2011 Du må finne drevet ditt med riktig utveksling. Så må du finne motoren din. Hvis du med dagens propeller ligger innenfor turtallsområdet, har du ikke mye å vinne på å bytte. Hvis du derimot får for høyt turtall med dagens propeller må du gå opp en størrelse (noe som selvsagt påvirker hvor fort den går i plan) men de vil da gi økt fart. Motsatt hvis du ligger under i turtallsområde, men her vil økt turtall til en viss grad redusere for tapt propellstørelse. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.