Hansi Startet 3.August.2011 Del på Facebook Startet 3.August.2011 (redigert) Det skrives i en artikkel i VG at dieseldyr er på fremmarsj. Er det en erfaring Baatplassens brukere har også eller er det en sannhet med visse modifikasjoner. Redigert 3.August.2011 av Hansi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 3.August.2011 Del på Facebook Svart 3.August.2011 Dette kan jeg bekrefte, ser stadig oftere disse jævlene svømmende i ytre oslofjord, og invasjonen er nok nært forestående. Selv har jeg fylt opp atombunkeren i kjelleren med proviant og våpen, er godt rustet til invasjonen starter og dieseldyrene for alvor forsøker å ta over vår planet. Jeg regner med at det er dieseldyrene på bildet nedenfor du snakker om, og alle bør være på vakt når de er ute i båtene sine, og rapportere all aktivitet til Politiet umiddelbart, gjerne også om vi har en tråd om dette her på forumet, slik at det er mulig å få et forvarsel dersom invasjonen starter andre steder i landet enn der man er. Det kan også være at jeg har fått feil medisiner av legen denne måneden og er litt forvirret, eller at mennene med hvite frakker her på avdelingen lyver om hva dieseldyr egentlig er for noe, og at analprobene de stadig foretar ikke har noe med dieseldyr å gjøre ??? Sitér dette innlegget Link to post
Bøljan Svart 3.August.2011 Del på Facebook Svart 3.August.2011 Neste generasjon dieseldyr blir visst enda værre å få has på da de visstnok stiller med huggtenner og pumpehagle Sitér dette innlegget Link to post
Sail S Svart 3.August.2011 Del på Facebook Svart 3.August.2011 Høres ut som en agurkhistorie. Det som derimot jeg er litt bekymret for er biodieselinnblanding og vinterlagring. Spesielt en del svensk båtdiesel har visstnok mye innblanding. Det kan vel fort bli litt vekst av denne uten at jeg vet det. Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 3.August.2011 Del på Facebook Svart 3.August.2011 Svenskene gjorde det sjakktrekket og levere bio også til marinanleggene... ja de har hatt store problemer hvis man skal tro på svensk båtpresse.. her i norge leveres ikke slik diesel til marine og anlegg som det fremgår i artikkel. Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Lars H. Svart 3.August.2011 Del på Facebook Svart 3.August.2011 Er glad jeg har to tanker på hver 180 liter i båten her vi er på ferietur på svenskekysten så vi slipper "svenskediesel". Det rekker fra Son i Oslofjorden og til like før Göteborg der vi pleier å snu og tilbake. Lars H. Webcam og live video fra båten her og her. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
baatsman Svart 3.August.2011 Del på Facebook Svart 3.August.2011 Fyller Grønn diesel i Sverige. Hvit er biodiesel, og anbefales ikke. Fylte på Knippla hos Erik. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Ellida Svart 3.August.2011 Del på Facebook Svart 3.August.2011 Et diseldyr, er ikke det en 40 åring som tror han er 20, og nettopp har kjøpt seg en alt for stor båt med motorer som har mange ganger KW en hva han har av IQ og som går alt for fort og som ikke har peiling på båt og navigering. På t-skjorten hans står det "DIESEL". Joda det er blitt flere av dem de siste årene. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 4.August.2011 Del på Facebook Svart 4.August.2011 Jeg fikk bekreftet fra et par marinaer i Sverige i år at de enten bare selger grønn diesel eller selger hvit diesel uten biodiesel. Bevisste båtførere nekter å ha biodiesel på tanken sies det. Jeg har bare grønn diesel på tankene mine. Sitér dette innlegget Link to post
innaskjærs Svart 4.August.2011 Del på Facebook Svart 4.August.2011 i artikelen fra VG som Hansi viser til så står det også, sitat: "Det blandes ikke inn biodiesel til båter og anleggsmaskiner, blant annet på grunn av økt fare for mikrobevekst" Det skulle vel bety at vi båtslusker slipper unna monsterene Sitér dette innlegget Sjøsyk Link to post
Bitteliten Svart 4.August.2011 Del på Facebook Svart 4.August.2011 I Norge ja, men ikke i Sverige Sitér dette innlegget Link to post
Rastløs Svart 4.August.2011 Del på Facebook Svart 4.August.2011 Siden det ikke blandes biodiesel i diesel til anleggsmaskiner... Vil det da si at når man fyller fra "avgiftsfri dieselpumpen" på en vanlig bensinstasjon, så er det fortsatt uten biodiesel???? Mitt dieselforbruk er så beskjedent at hvis jeg fyller en 20 liter kanne en gang i måneden så har jeg så å si full tank hele tiden. Jeg gidder ikke kjøre inn til en marina for å fylle da. - Men hvis det er slik at det er biodiesel på vanlig bensinstasjoner og ikke på marinaer så bør jeg kanskje revurdere ? - Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 4.August.2011 Del på Facebook Svart 4.August.2011 Mitt dieselforbruk er så beskjedent at hvis jeg fyller en 20 liter kanne en gang i måneden så har jeg så å si full tank hele tiden. - Du bruker såpass som 20 liter i månenden ved kun å ligge i båsen? Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Rastløs Svart 4.August.2011 Del på Facebook Svart 4.August.2011 (redigert) Du bruker såpass som 20 liter i månenden ved kun å ligge i båsen? Hmm... Det pussige at jeg ser en viss annen Bavaria liggende godt fortøyd HVER gang jeg går til og fra brygga. Den tror jeg har enda mindre dieselforbruk, til tross for DIGER motor - men gjett hvem som starter ferie i dag a ? Redigert 4.August.2011 av Rastløs (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 4.August.2011 Del på Facebook Svart 4.August.2011 Rastløs Hils min kone. Hun bryggeseiler denne uka. Ellers riktig god ferie Ang. diesel Fyll grønn, og skal du ha hvit diesel få bekreftelse på at den ikke er tilsatt biostoffer. Knippla fyller jeg, har både grønn/hvit diesel. Hvit uten tilsetting, samt de har stor turn-over på tanken. Kunne vært en ide og legge inn hvilke fyllinger som har "rent drivstoff". Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
TICORA Svart 4.August.2011 Del på Facebook Svart 4.August.2011 All diesel er da tilsatt biodiesel? Leste om dette i avisa om dagen og dette er grunnen til oppblomstringen av dieseldyr. Også grønn diesel tror jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Jan E. Svart 4.August.2011 Del på Facebook Svart 4.August.2011 Ved frednesbrua i Porsgrunn er kortautomaten for marinaen sammen med anleggspumpa. De sa begge forsynte fra samme tanken, men kunne ikke svare på hvem av de 3 avgiftsfrie dieseltypene de hadde på tanken. Så fikk de til å ringe leverandøren. Leverandøren sa de fikk levert ren grønndiesel uten biodiesel. Stasjonene kan få levert vanlig hvit diesel iblandet grønt fargestoff, for å gjøre den avgiftsfri. Men da har den mest sansynelig iblandet biodiesel. Så er en i tvil bør en forhøre seg i marinaen hva de faktisk får levert. Sitér dette innlegget Jara Wynja Link to post
LM 605 Svart 4.August.2011 Del på Facebook Svart 4.August.2011 Essostasjnen i nærheten selger såkalt annleggsdiesel eller farget diesel om man vil. Spurte innehaver av stasjonen om denne var uten biotilsetning, men svaret jeg fikk var at også denne fargete dieselen var tillsatt bio, så man blir vel ikke riktig klok på hva man egentlig får på diverse stasjoner eller marinaer. Sitér dette innlegget Link to post
Jan E. Svart 4.August.2011 Del på Facebook Svart 4.August.2011 Og når en kommer har ikke de bak disken peil, de må eventuelt ringe. Så neste spørsmål er da: Finnes det enkle testsett ala "watersediment test paste/stick" for biodiesel. Som kan detektere at det er iblandet biodiesel? Sitér dette innlegget Jara Wynja Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.