Jump to content

Strømforsyning til testing


Suzuki

Recommended Posts

Hei

 

Sjekk denne Dell Power Supply. Det kan se ut som Dell ikke bruker standard ATX power i sine maskiner.

 

tnorderu

Utrolig hva dere finner ut. Superbra informasjon. Min nyeste DELL, type P4, har ikke dette poweret, den har std. ATX power. Snodig.. Kan noen si med sikkerhet hvilken "pinner" jeg bør kortslutte ?

Det må da bli Pin 11 til jord, eller tar jeg feil ??

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Skifta sikring, og koblet mellom 14 og 15 på ATX pluggen.

Fortsatt ingen reaksjon. Heller ikke med last på. Hmm.....

 

Suzuki

Hadde du PSU på før du jordet pin 14? Hvis ikke kan du prøve det. Jeg tror rekkefølgen er vesentlig for å få startet PSU-en. Her er forresten en oversiktelig pinout for ATX: ATX Power Connector og ATX PSU Pinout.

 

Til de som tror Dells PSU og hovedkort er standard - de er ikke det! Om de har gått over til å følge standarden de siste årene vet jeg ikke, men mange PSU-er og hovedkort er brent pga proprietære Dell-løsninger. Så, vet hva du gjør før du begynner å modifisere en Dell-PC.

 

mvh

Trond M.

 

PS: Beklager Suzuki, men jeg overså at du hadde Dell-PSU. Ut ifra tnorderus innlegg, er det pin 11 du skal legge til jord - etter at PSU-en er påslått.

Redigert av Trond M. (see edit history)
Link to post
Share on other sites

PS: Beklager Suzuki, men jeg overså at du hadde Dell-PSU. Ut ifra tnorderus innlegg, er det pin 11 du skal legge til jord - etter at PSU-en er påslått.

Påslått ? Du mener vel påkoblet ? For ingen av / på bryter finnes.

Jeg forsøker PIN 11 til jord, og ser hva som skjer..

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

PSU-en skal levere 5V standby-spenning så lenge den er tilført 220V. Men om dette gjelder alle eller bare noen av de pinnene som er beskrevet for Dell-powersupplyet vet jeg ikke. (Det er pin 9 på ATX-PSU).

 

Så hvis du finner 5 V på pinne 1, 3, 6, 16, 17, 18 eller 20 uten å jorde PSON, er det en indikasjon på at PSU-en fungerer.

 

mvh

Trond M.

Redigert av Trond M. (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...