akiro13 Startet 4.August.2011 Del på Facebook Startet 4.August.2011 hallo sjøfolket.jeg skal nate om hele dekket på min 52 fots skøyte.hva er det beste og billigste fuge massen jeg kan få tak i.håper noen kan svare meg på dette,da sikaflex er noe i overkant dyrt på det store dekket Sitér dette innlegget Link to post
spjærøy26 Svart 4.August.2011 Del på Facebook Svart 4.August.2011 beste og billigste henger desverre aldri sammen.... jeg bruker tec 7 og syns det er veldig bra Sitér dette innlegget Link to post
akiro13 Svart 4.August.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.August.2011 oki.takk for svar Sitér dette innlegget Link to post
Folke Svart 4.August.2011 Del på Facebook Svart 4.August.2011 Jeg for min del foretrekker natemassen til Sika. TEC7 og 'vanlig' Sikaflex er langt mindre flexibel, men det er jo sikkert mange forhold. Hvis man har mulighet er det en fordel å teste gjennom alle sesonger. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Kobben Svart 4.August.2011 Del på Facebook Svart 4.August.2011 Monter har en rimelig fugemasse som heter unifix, ligner veldig på Casco sin superfix. Men har ikke brukt disse til nating, men etter min erfaring så funker disse like bra som Tec7 og "vanlig" Sika.. Ellers så har jo biltema natemasse, tipper Jula og andre har tilsvarende.. Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 4.August.2011 Del på Facebook Svart 4.August.2011 Ellers så har jo biltema natemasse, tipper Jula og andre har tilsvarende.. Biltema fører kun natemasse i lys trefarge dessverre (men klart, foretrekker man lys trefarge er jo dette veldig flott). Ser den svarte natemassen enda står listet, men den har gått ut av sortimentet deres i sommer, så er du heldig kan du gjerne finne noen tuber som ligger igjen i de største varehusene. Har god erfaring med Biltemas marin tetning, som fåes i både svart og hvit. Denne er noe elastisk (gjerne litt mye vil noen påstå), men hefter godt om man bruker primeren som hører til. Selv erfarer jeg at man må være nøyere med natingen med marintetningen enn med "vanlig" natemasse, det kan bli luftbobler i naten om man ikke passer på å fylle naten helt opp med en gang. Det er også en fordel å høvle av det overskytende i før sliping, dette på grunn av elastisiteten i stoffet. Et billig alternativ, men klart, mer dedikerte natemasser vil nok være bedre i det lange løp. Det kommer litt an på tidsperspektivet, er det oppfiksing av en gammel båt som bare skal få litt forlenget levetid eller er det et bedre prosjekt? Sitér dette innlegget Link to post
akiro13 Svart 5.August.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.August.2011 takk for svar gutta.da har jeg fått litt oversikt.gleder meg til neste sommer,da skal jeg virkelig kose meg i min ny oppussede risør skøyte fra 1911.en forsatt god båtsesong til dere alle sammen Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.