Jump to content

Periodisk feil ved start av Yamaha 85 HK 93.mod (filmer)

Roksoy

Recommended Posts

Hadde samme symptomer som du har , hos meg var det dårlig jording .

Har byttet ut alle kabler, så jeg syns dette er rart.. Er på tur ned i havna nå for å se, mulig jeg skrur av starteren og går i garasjen:p Fant noen filmer på nett som virker lovende "starter motor service" Kan hende at det er noe så enkelt! :)

Akkurat vært nedi havna og skrudd av starteren, tok noen bilder av den som du ser under, men er redd du har helt rett Kayb!

Hvordan skal børstene se ut ny, og er det mulig og ta en selv service her, eller bør man bytte?

img_0211.jpg

img_0213.jpg

Edit: Åssen tester man børster egentlig?

Redigert av Roksoy (see edit history)

bare et lite tips i tillegg: Ha med etpar meter med 6mm flaggline og en liten lektebit, da klarer du å røske den i gang hvis den fortsetter å være vrang! Regner med at du har sjekket at ingen av hovedstrømsbryterne dine er synderen?? Kan fort bli litt irr på disse og da er symptomene veldig like det du viser her!

Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis!

Børstene ser ikke nye ut, men heller ikke utslitte. Ville ha vasket ren børstene med rødsprit el lignende, pusset messingen på ankret(akslinegen) smurt lager punktene. Hvis dette ikke blir bedre, mål start strømmen på starteren når du prøver å starte. Er den like som på batteriet og starteren fortsatt funnker som ei bøtte med fysj. Skift starter

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...