Jump to content

Erfaring med Volvo 280T drev? (280 med powertrim)

snurresprett

Recommended Posts

Drevet er likt som et vanlig 280 drev, og er et holdbart og bra drev.

Transomfestet er selvfølgelig annerledes, og det er stort sett regnet for å være bra det også, men går ting som for eksempel trim sylindre i stykker så er det nesten umulig å skaffe deler, og de få gangene det står slikt til salgs på for eksempel eBay, så er det som regel forholdsvis dyrt.

Redigert av adeneo (see edit history)

Joa, man kan like fint kjøre uten trim, alle andre AQ280 drev gjør jo nettopp det uten de hele store problemene.

Det er et noe spesielt drev, og det er ikke mange av de, det er en del år siden jeg så ett sist, og vet således heller ikke akkurat hva som er tilgjengelig av deler til powertrimmen på disse, men det er nok ikke stort som kan leveres fra VP lengre til disse.

Hadde uansett ikke vært redd for å kjøpe båt med et slikt drev påmontert, tvert i mot er AQ280 drevene svært bra drev, og det eneste de egentlig manglet var hydraulisk tilt/trim, noe dette har, så etter min mening er det helt topp, og blir nesten som et AQ290 drev, bortsett fra som nevnt tidligere at deler til trimmen på AQ280PT er vanskeligere å få tak i.

Hadde til i sommer 290 drev med ødelage trim sylindere, lekket olje og holdt ikke drevet nede ved bakking.

Etter masse undersøkelser viste det seg at om sylinderne er lekke så er de moden for bytting, pris ca 8-9000 plus eventuel verkstedkostnad. Det er vå vidt jeg fant ut ikke mulig å pakke om/skifte pakninger.

Sjekk nøye om de virker og om de lekker olje.

likeråfiske

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...