Lazyjack Startet 5.August.2011 Del på Facebook Startet 5.August.2011 (redigert) Har et par mindre områder på overbygget på en Bavaria seilbåt som har fått en merkelig og lite pen gulfarge. (Dette er noe annet enn gulfarging i vannlinjen som fjernes med oksal-syre, saltsyre e.l.). Har forsøkt å rubbe men det ser ikke ut til å ha noen effekt. Noen som har et middel å foreslå? Redigert 5.August.2011 av Lazyjack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
snurresprett Svart 5.August.2011 Del på Facebook Svart 5.August.2011 dersom det er orginal gel-coat, så hadde jeg testet abralon sliperondeller.. tok den på en snekke, blei som ny Sitér dette innlegget Link to post
Ragnar fjeldberg Svart 5.August.2011 Del på Facebook Svart 5.August.2011 dette er styren avgassing må rubbes 2 3 ganger så forsvinner det etterhvert , ikke morro nei Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 5.August.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.August.2011 dette er styren avgassing må rubbes 2 3 ganger så forsvinner det etterhvert , ikke morro nei Mistenkte noe slikt ja men er usikker på hva som er beste løsning på problemet. Har hørt at Dufour hadde dette problemet på en del båter for et par år siden og det ble sagt at franskmennene som var her for å rydde opp i diverse problemer med solgte båter behandlet disse med et kjemisk middel som fjernet denne gulfargen i gelcoat på hytte og dekk. Sitér dette innlegget Link to post
Ragnar fjeldberg Svart 5.August.2011 Del på Facebook Svart 5.August.2011 vet ikke hva Franskmenne gjør men et vi lager består .. inne holder monomeret .. styren, før hadde vi noe annnet som ikke gulnet MMa styren men ble forbudt. styren gulning forkommer gjerne der den er tykkere hjørner å sånt. hva some er best å rubbe med vet jeg ikke, beklager. Sitér dette innlegget Link to post
Elektro Svart 5.August.2011 Del på Facebook Svart 5.August.2011 dersom det er orginal gel-coat, så hadde jeg testet abralon sliperondeller.. tok den på en snekke, blei som ny Hvilken "korning" (grovhet) brukte du? Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 5.August.2011 Del på Facebook Svart 5.August.2011 det er ikke lett å slipe på antisklibelegget da... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.