uddaracing Startet 6.August.2011 Link til dette innlegget Startet 6.August.2011 (redigert) Har lest litt men finner ingen gode koblinskjemaer for landstrøm. Har kjøpt sikringskap med jordfeil og sikring og separat zink saver. Noen som har koblingsskjema? Redigert 6.August.2011 av uddaracing (see edit history) Link to post
Christensen Svart 6.August.2011 Link til dette innlegget Svart 6.August.2011 Dette har du vel strengt tatt ikke lov til å koble opp selv! Bør også endre tittelen på innlegget ditt så det ikke blir stengt! Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
Bergen dørk Svart 6.August.2011 Link til dette innlegget Svart 6.August.2011 Jeg har nettopp fått dette installert i egen båt. Du må ha båtelektriker eller godkjent el-installatør. Skal gjøres forskriftsmessig. Og når du har kjøpt utstyret trenger ikke det koste "skjorta" heller. mvh Bergen Dørk Link to post
bliss X Svart 6.August.2011 Link til dette innlegget Svart 6.August.2011 Du må ha båtelektriker eller godkjent el-installatør. Skal gjøres forskriftsmessig. Det er vel ikke helt riktig. Baserer man seg på Ladix komponenter kan man gjøre installasjonen selv, og selv om Ladix utstyr koster en del er det mye å spare på å gjøre jobben selv. Link to post
Bergen dørk Svart 6.August.2011 Link til dette innlegget Svart 6.August.2011 Jepp, det er jo helt korrekt, men jeg oppfattet ikke at det var en Ladix-pakke som var kjøpt her. Jeg installerte det i min forrige båt. mvh Bergen Dørk Link to post
TrikkerN Lønning Svart 6.August.2011 Link til dette innlegget Svart 6.August.2011 Hva blir definerer du som båtelektriker?;) Man å ha fagbrev i gruppe L, samt ha en (godkjent) installartør som går god for utførelsen av arbeidet. Link to post
Christian_V Svart 7.August.2011 Link til dette innlegget Svart 7.August.2011 Heisann, Jeg kunne også godt tenkte meg landstrøm. Har sett på denne: http://www.maritim.no/elektrisk/landstrom/ladac-ladix-pakke-nr-1 hos Maritim, og det virker forholdsvis ukomplisert å koble opp denne. Har jeg forstått det riktig at denne lader opp batteriene i båten, slik at jeg slipper å montere egne stikkontakter for landstrøm? Link to post
Bergen dørk Svart 7.August.2011 Link til dette innlegget Svart 7.August.2011 Jepp, og det er et 230V uttak på landstrømsentralen, hvis du ønsker strøm ombord når du er i gjestehavn mv. Anerkjente, men dyre løsninger dette. :-) mvh Bergen Dørk Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn