Jump to content

Demontering av Evinrude 50 hk undervannshus


Tommy1983

Recommended Posts

Hei. driver å bytter gir og drivaksel på ett undervannshus jeg har. Da jeg har motor som må ha den mellomste aksel lengden og det nyervervede undervannshuset har de korteste akslingene. Demontering gikk lett som smør på det gamle undervannshuset.

Men nå star jeg fast med det jeg må ha lengre akslinger på. Får ikke ut lagerholdern som propellakslingen går igjennom.

På det gamle uvhuset var dette bare å dra rett ut. ikke mer komplisert enn det.

Men på det nye sitter dette børr fast. Er det noen lurifax måter å få dette ut på eller må jeg ha spesialverktøy?

Jeg har service manual på motoren men der er det ikke likt som jeg har.

Her skal det vel bare være tre skruer som sitter inne i bakkant av propellen.

 

På forhånd takker jeg for svar.

Link to post
Share on other sites

Mulig jeg er på dypt vann, men du må nok bruke ters og varme, jeg laget meg en ters av en stor metallplate med hull i midten som propellakslingen går igjennom og bruker 2stk gjengestenger som jeg kjører igjennom platen og gjennom 2stk hull i lagerholderen, mutter på undersiden og mutter på oversiden av metallplaten, skrudde til skruene på oversiden slik at det ble et jevnt press på lagerholderen, deretter brukte jeg propanbrenner på å varme opp undervannshuset på utsiden av lagerholderen.. da løsnet det lett :) forsiktig så du ikke gjør mere skade enn du fikser!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...