Jump to content

Tohatsu 9,8 totakt døde brått - hvorfor?


nordan family 27

Recommended Posts

Var på jolletur med barna i går. Plutselig dør motoren helt. Lett å dra rundt, men ingen ting skjer. Når jeg tar av dekselet og samtidig trykker på bensin-pumpa på slangen renner bensinen jeg pumper ut en hull på forgasseren (?). Jeg antar den ikke skal det? Er det et "vanlig" problem og kun en skrue eller noe som har skrudd seg ut?

Link to post
Share on other sites

Vet ikke helt den konstruksjonen, men har ikke erfaringer med at det skal renne bensin ut slik, høres fornuftig ut med at det skal være tett der, mistet simringen på filteret en gang etter dårlig bensin fra skjærhalden måtte jeg tømme for vann ,men det jeg vil frem til fikk motorn til å gå med at jeg pumpet trykket konstant så jeg kom meg hjem.klarer du å holde trykket så kanskje starter den.sjekke om pluggene gnistrer er og vesentlig, skal vel mye til at 2 skal gå på en gang men.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...