Gabi Startet 7.August.2011 Link til dette innlegget Startet 7.August.2011 Jeg har kjøpt en 2004 Mercury 5hk 2-takt. Motor går fint og grei å starte. Men når vi skal dra i snora for å starte så er det veldig vanskelig å finne nøytral slik at jeg får dratt ut snora. Det er jo en slags L-formet plastikk der hvor starter-snora sitter, og hvor den løfter opp en lås mot starter-enheten slik at vi skal kunne få dratt i snora. Skal det være bestemte posisjoner på revers-nøytral-forover? Jeg føler at det er glidende overganger på min motor. Jeg må fin-justere girvelgeren veldig for å få dratt den L-formete plastikken i rett posisjon. Bittelitt feil så får jeg ikke dratt ut snora... Er dette vanlig på denne motoren? Noen som har noen tips eller tanker rundt dette? Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 7.August.2011 Link til dette innlegget Svart 7.August.2011 Har samme motor, og vi har meget god kontroll på gir/fri sjaltingen, merkbare "hakk" når man beveger spaken. Hvis du ikke er helt trygg på det bør du få noen til å sjekke justeringen av girhendelen din i første omgang. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Gabi Svart 8.August.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.August.2011 Er dette noe jeg kan gjøre selv? Er det mulig å ta opp/demontere noe for å sjekke eller er det kun verksted som bør prøve seg på en slik justering? Sitér dette innlegget Link to post
Gabi Svart 10.August.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.August.2011 Jeg spurte en tusenkunstner på jobben om det samme. Oppskriften var å fjerne et lokk på stammen, og justere stanga som går fra gearvelgeren og ned til selve gearhuset. Det var enkelt, løsne en bolt, dra eller skyve stanga opp eller ned og prøve seg frem. Deretter stramme til bolten. Nå sier det klikk-klikk-klikk fint og flott og alt er perfekt! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.