Jump to content

baatplassen.no trenger DIN hjelp til flyer


Batdilla

Recommended Posts

Endelig ser det ut som det går i orden med at noen hjelper oss med å distribuere vimpler på Sjøen for alle!  :rolleyes: I forbindelse med dette kunne vi ønsket oss og printet noen fine reklameflyere om baatplassen også som de forbipasserende kan ta med seg. Men det begynner å haste og det er litt vondt om tid i 'administrasjonen' akkurat nå. Vi lurer da på om det er noen som kunne tenke seg å hjelpe oss og lage noen forslag i Word og lime inn i denne tråden.

 

Tidligere lagde Baat-Guru dette forslaget Dette forslaget ble så modifisert litt av Batdilla. I forbindelse med utarbeiding av vimpler postet Cita forslaget under

Bilde

Det kan være en god ide å spinne videre på utseendet og fargene i vimpelen. Disse vil sannsynligvis også gå igjen i den nye logoen for forumet når denne kommer på plass. Her er den endelige vimpelen:

Bilde

Alle utkast, forslag, ideer og synspunkter mottas med takk!

Link to post
Share on other sites

Hei.

Synes utkastet fra Cita er svært bra, ryddig og bra komponert. Men at forumet er reklamefritt, det burde vel absolutt vært med??

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites


Marna: Fint dette, men reagerer litt på at ett diskusjonsforum blir til flere fora. Det bør være konsistens i syntaksen!

Er ikke det riktig rettskriving da. Mener det er riktig med: et forum, flere fora, en konto, flere konti.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Rettskrivingen er riktig, men jeg innser ikke helt at det skal være nødvendig å ta med flertallsvarianten.

 

Etter mitt syn vil "Åpent forum", eller eventuelt "Diskusjonsforum", være tilstrekkelig   -   og kanskje mindre forvirrende.

 

mvh

Poseidon

(hobbyfilolog)

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Takk for engasjementet dere viser. :headbang:

 

Nå har også Sjøassistanse meldt seg på, så da blir vi representert 2 steder på utstillingen!!

 

 

Som nevnt bør flyer'en opplyse at vi ikke har reklame.

Kanskje også noe om at dette er drevet privat på ikke-kommersiell basis av båtentusiaster.

Siden det er et forum er aktivitetsnivået viktig, tror ikke vi overdriver om vi sier at vi på 1/2 år har blitt landets mest aktive forum.

 

For å holde kostnadene med kopiering nede blir vi vel nødt til å ha det hele i sort/hvitt, her er en slik variant av flagget:

 

Bilde

Link to post
Share on other sites


Ingar: ... For å holde kostnadene med kopiering nede blir vi vel nødt til å ha det hele i sort/hvitt, her er en slik variant av flagget:

 

Bilde

Bilde

..... hm.... det var å håpe at flere følger oppfordringen fra et par "menige" medlemmer å skyte til en skjerv ekstra ved kjøp av vimpelen .... noen har vel en brukbar blekkskriver og mulighet til å skrive ut et større antall med kun vimpelen i farger for en akseptabel sum?

 

...men penger behøvs, forståss!!

Link to post
Share on other sites

Denne var kjempefin ! Man kunne jo kjenne igjen siden vår. Men, er den ikke til og med forut for sid tid ? Vi har ikke den nye logoen på siden ennå ! Det må vi få ! Blir den seende slik ut ?

 

Er det frustrerende ? Alle godt utførte endringer fører til at vi forlanger mer. :lol: Er vi kanskje litt masete til tider....

 

Gerhard

Link to post
Share on other sites

Ingar: Men vi trenger tilgang til en rimelig fargekopi-maskin  

Hvor mange eks. skal vi ha? Kan vi fordele trykkingen med et "håndterbart" antall, og f.eks. utnytte muligheter på jobben? Format A4?

 

Kanskje kunne noen av oss får lurt oss til å skrive ut et begrenset antall på laser fargeskriver på jobben?

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Link to post
Share on other sites

En rimelig fargekopimaskin er ikke lett å finne. For en middels fargelaser koster bare et sett med 8 tonerkassetter og 4 tromler opp mot 30.000 kroner. Da har du nok til 20.000 ark med 5% dekningsgrad av hver farge.

 

Fargekopier har gjerne betydelig høyrere dekningsgrad enn 5%. Det innebærer at hver kopi fort koster 3 kroner bare i toner.

 

Bestiller man 2000 kopier av et trykkeri, må man regne med bort i 3 kroner per ark. (digitaltrykk, ikke offset)

 

Hva koker dette ned til? Man trenger minimum 6.000 kroner for å komme i mål. Eller som vi alle vet. Det koster penger å tjene penger (eller kapre nye brukere om du vil).

 

Hva gjør man så?

Man kan skaffe seg en rik sponsor som ikke vil ha en motytelse i form av et reklamebanner.

Man kan ha et reklamebanner på hovedsiden.

Man kan ha kronerulling blandt medlemmene.

Ingar O. kan betale gildet selv.

Man kan håpe på en lykkelig tilfeldighet som løser problemet.

Man kan putte inn reklamebannere over alt.

Eventuellle andre ideer.

 

Dette viser bare med all tydelighet et det er penger som får verden til å snurre rundt.

 

Mitt forslag: Få et reklamebanner på forsiden i samme størrelse som navnet baatplassen.no. Det blir man ikke rik av, men det dekker løpende utgifter til spesielle ting og tang som f.eksmarkedsføring. Et eneste reklamebanner fra en eneste leverandør, er også gullkantet sett fra annonsørens synspunkt. Ingen andre konkurrerende reklamebannere å se.

 

Lotus

 

PS: Det fører selvfølgelig til at man møter seg selv i døra ang. reklamediskusjonen og ordet reklamefritt forum forsvant som dugg for solen. Men likevel.....

 

SYNSPUNKTER IMØTESES !

ANDRE GODE IDEER IMØTESES ENDA MER !

Link to post
Share on other sites


Ingar: Dette synes jeg var kjempebra Dilla!! :lol:

 

Men vi trenger tilgang til en rimelig fargekopi-maskin :crazy:


Vi som bruker baatplassen.no kjenner oss umiddelbart igjen og begeistres over Batdilla's forslag. Men er det nødvendigvis en detaljert grafisk presentasjon som selger best til de som aldri har vært innom her? Tviler litt på det. Kanskje er en enklere en vel så bra! Det er også spørsmål om hva dette vil koste! :smash:

 

..... nøkternt sett, kommer vi i best i mål med kopier av utkastet til Batdilla? Ikke nødvendigvis, - og stykk-prisen for en fargerik utgave blir vel for høy? Derfor kan det være en tanke legge til grunn at kun vimpelen vises i farger, resten som tekst i svart-hvitt. Da kommer man langt med en maks. kr. 1000,- via en god blekkskriver. :lol:

 

Forøvrig: Tilsiget av nye medlemmer er jevnt og trutt godt. Kan ikke se noe tegn til utflating enda! Vi er så mange nå at mengden av nye innlegg hver dag blir i meste laget å rekke over for en gjennomsnittsbruker, vil jeg tro. Derfor: greit nok med PR. på utstillingen på Lillestrøm, men vi er greier oss godt, uansett hva den fører til! (....trur eg!) :lol:

Link to post
Share on other sites

Noe banner kommer selvsagt ikke på tale, da får vi finne andre løsninger.

 

Som PanPan er inne på er det ikke nødvendigvis sikkert at det trenger å være så veldig fancy, vi må jo også passe på så vi ikke får for mange medlemmer... :lol:

 

Hva om vi brukte Dillas utkast på en liten plakat satt opp over flyer-bunken (må selvsagt ta forbehold om at dette er akseptabelt for KNBF/Sjøassistanse), og heller gjør selve flyeren i et enklere sort/hvitt format som kan produseres på en vanlig kopimaskin?

Da har vi sikkert også mulighet til å lage flere ved behov på messe-senteret.

 

Navnet bør jo også være såpass enkelt å huske at de fleste ikke trenger noe flyer i det hele tatt, det viktige er at vi blir lagt merke til.

Link to post
Share on other sites

Dere sluttet ikke å imponere . Et meget bra utkast "Dilla"

 

Forstår Lotus sitt argument for å ha en reklamebanner på siden. Men da har man tatt et steg i feil retning, og som kjent det første steget er det vanskligste.  Så man bør nok se på andre muligheter.

 

Hvis jeg hadde vært hjemme :rolleyes:, tror jeg at jeg kunne fått ordnet kopieringen til en veldig rimlig pris. (Har tilgang til ett kopisenter).

 

Ingars forslag om å lage noen bannere av utkastet til "Dilla" og kopiere opp flyers i sort/hvitt.

blir vel det rimligste. og sikkert like virkningsfullt.

 

Men trenger vi å markedsføre oss? tilsiget av nye medlemmer er stort nok, er det ikke?

 

Per the  :lol: fremdeles i Egypt.

Så det blir ikke noe messe på meg iår :lol:

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Da har vi fått et tilbud om hjelp til kopiering fra en av medlemmene. Alle detaljer er ikke avklart ennå, men vi håper resten ordner seg når vi fikk tilbudet om denne hjelpen. Poster mer info når detaljene er avklart. Vil samtidig få takke alle som har bidratt i denne tråden. Det begynner å bli såpass kort tid fram til messen, så hvis vi skal rekke å få kopiert opp x antall og så få sendt dette pr. post til de som skal hjelpe oss med distribusjon, har vi nesten ikke noe annet valg enn å bruke det vi pr. i dag har av forslag. Men de som ønsker, kan jo jobbe videre med forslagene fram til neste korsvei, slik at vi har noe som er enda bedre neste gang.  :rolleyes:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...