nomen Startet 8.August.2011 Del på Facebook Startet 8.August.2011 (redigert) "Vi" har vokst ut av vår GH17,og ønsker å få oss en båt med muligheter for at to voksne og to barn (4 og 6 år) kan reise på lengere overnattingsturer. Båten må ha stikkøye/aktercabin,noen køyeløsning,eller sove under kalesjen er ikke aktuelt,den må ha toalett m/septik,kjøleskap og kokemuligheter. Motoren skal være ferksvannkjølt,og en ankervinsj er å å foretrekke,men et budsjett på max 150 000,- og helst ned mot 100 000,- setter jo visse grenser. Jeg har kikket på Scand Classic 25 og Sollux 24AC,hvordan er disse båtene? Jeg har ingen erfaring med slike båter ifra før,har ikke engang vært ombord i en slik båt. Redigert 8.August.2011 av nomen (see edit history) Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
asso Svart 8.August.2011 Del på Facebook Svart 8.August.2011 Hei har en scand classic. God plass med to stikkøyer pluss soveplass til to i forpiggen. doen er som kjent bak,men det går greit.50 hk.motor gir en marsjfart på 7-8 knop. denne båten har vi hatt i 8 år nå,vi er kjempefornøyd. Bruk scand classic ligger vel fra 120.000.- og oppover.Båten har dieseltanker i aluminium,disse tæres det hull i over tid.ville sjekket dette før kjøp.Tankene er enkelt å ta ut for sjekk,event.reperasjon.Det er også plass bak i stuverom for event.varmtvannstank.Kan greit monteres.Ellers en stødig trygg båt.Anbefales ! Lykke til... Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 8.August.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.August.2011 Takk for nyttig info,vil gjerne ha mer Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Zitau Svart 8.August.2011 Del på Facebook Svart 8.August.2011 Har også en scand classic, kjempefornøyd jeg også!! Ville nok sett etter en med litt større motor med tanke på komfort og hvis båten skal brukes til lengre turer! Er stor forskjell på 7-8 knop og 12-13 hvis man skal på lengre turer... Ellers en romslig og sjødyktig båt, med mange praktiske løsninger! Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
strawberry Svart 8.August.2011 Del på Facebook Svart 8.August.2011 (redigert) Link Dette må jo være båten sin? Hvis den ikke var billig nok, så se på denne: Link Mvh. Strawberry Redigert 8.August.2011 av strawberry (see edit history) Sitér dette innlegget Samme hvor jeg er, bare jeg er i båten! Link to post
nomen Svart 8.August.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.August.2011 Jeg skal ned til Grimstad å kikke på en Scand og en Sollux imorgen. Noe spes. jeg bør se etter bortsett fra de nevnte dieseltankene på Scand? Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Key Freak Svart 8.August.2011 Del på Facebook Svart 8.August.2011 Hvis den ikke var billig nok, så se på denne: Link Mvh. Strawberry Dette må da være gamlebåten til Anders Haaby! I så fall finnes det nok av dokumentasjon om denne båten her på BP.... :-) Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
avmønstret5 Svart 9.August.2011 Del på Facebook Svart 9.August.2011 (redigert) Noen kjente har en Sandvik 28 med akterkabin som de svært godt fonøyd med. Meget stødig (3,15 b) og en god sjøbåt. Redigert 9.August.2011 av pettersand (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gutek Svart 9.August.2011 Del på Facebook Svart 9.August.2011 Det finnes mange gode og likeverdige snekker til den prisen du nevner.Men med den prisen havner du fort på en 80-talls båt,og da vil jeg påstå at det ikke er fasongen på båten som er det viktigste.Jeg kjøpte Scand classic for 9 år siden og solgte den nå i sommer.,Første 4 årene ble ødelagt av et vrak av en volvo(MD 17D) Jeg kastet den ut og fikk in en nyere Volvo,og da ble "alt så meget bedre" Den som ligger til salgs i Grimstad ville jeg holdt meg unna pga den motoren.Det gikk en tråd her for en tid siden om hvor umulig det var å skaffe ny sirkulasjonspumpe til en slik en.Etter å ha sett over de som ligger til salgs på finn ville jeg ikke hatt noen av de.Diesler fra 80 tallet,i verste fal saltvannskjølte bør du holde deg unna.Scand Classic er en fin båt.men ikke finere en den motoren som sitter der.Leit etter ei snekke med nyere motor enten det nå er det ene eller det andre fabrikatet. Hilsen Gutek - ft. lykkelig Halco/Ford eier. Sitér dette innlegget Link to post
strawberry Svart 9.August.2011 Del på Facebook Svart 9.August.2011 Gutek har helt klart noen gode poenger! Denne Saga 27 må vel være et godt kjøp og mye for pengene? Mvh. Strawberry Sitér dette innlegget Samme hvor jeg er, bare jeg er i båten! Link to post
Gutek Svart 9.August.2011 Del på Facebook Svart 9.August.2011 Enig.Ser ut til å være riktig bra kjøpEtpar nye dører i teakfiner så er den strøken.Jeg fant den tidligere i dag da jeg søkte på motor.Den er bra utstyrt også bl.a.med varmeapp. MVH Gutek Sitér dette innlegget Link to post
Pettern1972 Svart 9.August.2011 Del på Facebook Svart 9.August.2011 Dette må da være gamlebåten til Anders Haaby! I så fall finnes det nok av dokumentasjon om denne båten her på BP.... :-) Det er gamlebåten til Haaby'n ja. Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.