Jump to content

Plassering av radio (FM) antenne


Fjellmatros

Recommended Posts

Jeg skal montere vanlig fm radio i en Skibsplast 605, og er litt i tvil ang. antenneplassering.

Har ikke targabøyle el. og heller ikke en fornuftig plass a montere antennen.

Har god plass inne i skjulte skott til antennen og vurderer å sette den der, men vil dette redusere mottakket i nevneverdig grad.

 

Hvor har dere montert antenner, og hvordan fungerer det.

Link to post
Share on other sites

Låner litt plass i tråden for lignende spørsmål

 

Har en slik antenne som BalticMan beskriver i svigerfars Nordkapp. Får mye dårlige signaler eller ikke signaler i det hele tatt. Kabelen er ikke særlig lang, vil det hjelpe å kjøpe en som er lengre, kutte den i enden og feste til metall i båten? Kan f.eks. koble den i radioens bakside og la kabelen gå inni konsollen og feste kobberet (?) inni ledningen til f.eks. metallbøylen rundt vindskjermen. Vil det hjelpe?

VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.
Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været!

Link to post
Share on other sites

Har god plass inne i skjulte skott til antennen og vurderer å sette den der, men vil dette redusere mottakket i nevneverdig grad.

 

 

Jeg har hatt to båter og en bil der jeg bare har stappa en billig gummiantenne oppunder kanten eller oppunder dasjbordet.. har ikke merket noe dårlig forhold.

 

Anders

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...