Jump to content

Erfaringer ved bruk av Mr.Funnel bensin og dieseltrakt?


HenrikOrrskär

Recommended Posts

Egil:

Interessant lesning, må vel kanskje til med samme jobben, plager deg med IM for mer info:D

 

Det er jo egentlig ganske rart det som kommer frem om traktene ang tidsbruk. Kommer jo klart og tydelig frem av reklamen at detter her er en forsikring man ikke kan være foruten og skal gå raskt og smertefritt. I mine øyne er dette isåfall lureri, og 600 kroner spart. Takk for tips!

Men synes det er dumt at den ikkje fungerer, for hadde dog vært en veldig hyggelig forsikring når det rusket litt på tur.

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Løfter denne. I anledning lengre båttur ned langs kysten blir jeg litt bekymret for at jeg kan være så uheldig å fylle opp tanken med grumsete og vannholdig diesel. Som nevnt før virker disse Mr Funnel traktene geniale ved første øyekast, men erfaringen tyder midlertidig på noe annet. Jeg vurderer å kjøpe den største modellen som maritim markedsfører: http://www.maritim.no/motor-styring/drivstoffsystem/trakter/bensintrakt-mr-funnel-cond-45-56-l-min- . Den er definitivt en kostbar investering, men om den funker, så er det Money well spend. Fant en test på youtube og det virket jo som det gikk ganske så greit å fylle gjennom trakten.

http://www.youtube.com/watch?v=J2TUgxTjHfc .
Har det kommet en ny og bedre modell siden sist, er de like dårlige eller har noen flere fått erfaringer med dette fenomenet. Synspunkter mottas med takk :)

Link to post
Share on other sites

Selv om jeg ikke hatt glede av trakten til bruk ved tankfylling i båten, brukes den flittig i garasjen.

I min ihugne interesse for å se hvordan ting fungerer har jeg helt mye rart oppi trakten, for så å helle diesel oppi.

Så langt har den fungert etter intensjonen.....

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Link to post
Share on other sites

Har brukt den i et år - etter at jeg var så heldig å få vann på bensintanken fra et dårlig pumpeanlegg.

Brukte den og til å skille ut vannet når jeg tømte tanken. Fungerte utmerket.

Bruker den hver gang jeg fyller bensin - ikke noe problem.

Men jeg bruker den altså til bensin !

:-)

I båten har jeg en liten kanne dom jeg tømmer skvetten i filteret på etter fylling.

Har brukt den i et år - etter at jeg var så heldig å få vann på bensintanken fra et dårlig pumpeanlegg.

Brukte den og til å skille ut vannet når jeg tømte tanken. Fungerte utmerket.

Bruker den hver gang jeg fyller bensin - ikke noe problem.

Men jeg bruker den altså til bensin !

:-)

Redigert av Nils1 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Takk for info.. Slik jeg har forstått det så virker de som de fungerer utmerket ved påfylling fra for eksempel bensin/diesel kanne, men dårlig om man fyller diesel fra pumpen, da vil det skumme mer. Så da må det evt være forskjell fra bensin til diesel, diesel skummer mer?

Link to post
Share on other sites

Da er det vel det som er flaskehalsen for denne løsningen dessverre.. Synd, bruk av en slik trakt hadde vel i praksis eliminert faren for å få havari pga drit i dieselsystemet når du minst ønsker det.. Jeg får likevel gi den et forsøk, så får jeg heller bite i det sure eple og levere den tilbake om det skulle vise seg at reklamen ikke stemmer :)

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Liten oppdatering. Kjøpte den største trakten og tok den med på årets båttur. Konklusjonen er knusende. Dette var helt håpløst. Kjøpte den største trakten til +/- 700 kr, og greide å få på 12 liter iløpet av 5 minutter.. Slik går det ikke an å holde på, og jeg må nok gå tilbake til Maritim for å informere om villedende informasjon samt kreve pengene i retur. Dette er vel svar godt nok for folk som vurderer det samme.

ps, Fungerer sikker utmerket om man fyller fra jerrykanner o.l, men fra pumpe er den ubrukelig, synd :thumbsdown:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...