HenrikOrrskär Svart 16.August.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.August.2011 Egil: Interessant lesning, må vel kanskje til med samme jobben, plager deg med IM for mer info:D Det er jo egentlig ganske rart det som kommer frem om traktene ang tidsbruk. Kommer jo klart og tydelig frem av reklamen at detter her er en forsikring man ikke kan være foruten og skal gå raskt og smertefritt. I mine øyne er dette isåfall lureri, og 600 kroner spart. Takk for tips! Men synes det er dumt at den ikkje fungerer, for hadde dog vært en veldig hyggelig forsikring når det rusket litt på tur. Sitér dette innlegget Link to post
HenrikOrrskär Svart 26.Juni.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Juni.2013 Løfter denne. I anledning lengre båttur ned langs kysten blir jeg litt bekymret for at jeg kan være så uheldig å fylle opp tanken med grumsete og vannholdig diesel. Som nevnt før virker disse Mr Funnel traktene geniale ved første øyekast, men erfaringen tyder midlertidig på noe annet. Jeg vurderer å kjøpe den største modellen som maritim markedsfører: http://www.maritim.no/motor-styring/drivstoffsystem/trakter/bensintrakt-mr-funnel-cond-45-56-l-min- . Den er definitivt en kostbar investering, men om den funker, så er det Money well spend. Fant en test på youtube og det virket jo som det gikk ganske så greit å fylle gjennom trakten. http://www.youtube.com/watch?v=J2TUgxTjHfc .Har det kommet en ny og bedre modell siden sist, er de like dårlige eller har noen flere fått erfaringer med dette fenomenet. Synspunkter mottas med takk :) Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 27.Juni.2013 Del på Facebook Svart 27.Juni.2013 Maritim tok min i retur uten å mukke, så kanskje du kan prøve og evt returnere om du ikke er fornøyd? Sitér dette innlegget Link to post
HenrikOrrskär Svart 27.Juni.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Juni.2013 Takk for tilbakemelding. Da tror jeg at jeg prøver på det, så får jeg evt returnere om det er helt håpløst! Satser på at Maritim da er imøtekommende. Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 27.Juni.2013 Del på Facebook Svart 27.Juni.2013 Selv om jeg ikke hatt glede av trakten til bruk ved tankfylling i båten, brukes den flittig i garasjen. I min ihugne interesse for å se hvordan ting fungerer har jeg helt mye rart oppi trakten, for så å helle diesel oppi. Så langt har den fungert etter intensjonen..... Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Nils1 Svart 27.Juni.2013 Del på Facebook Svart 27.Juni.2013 (redigert) Har brukt den i et år - etter at jeg var så heldig å få vann på bensintanken fra et dårlig pumpeanlegg. Brukte den og til å skille ut vannet når jeg tømte tanken. Fungerte utmerket. Bruker den hver gang jeg fyller bensin - ikke noe problem. Men jeg bruker den altså til bensin ! :-) I båten har jeg en liten kanne dom jeg tømmer skvetten i filteret på etter fylling. Har brukt den i et år - etter at jeg var så heldig å få vann på bensintanken fra et dårlig pumpeanlegg. Brukte den og til å skille ut vannet når jeg tømte tanken. Fungerte utmerket. Bruker den hver gang jeg fyller bensin - ikke noe problem. Men jeg bruker den altså til bensin ! :-) Redigert 27.Juni.2013 av Nils1 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
HenrikOrrskär Svart 28.Juni.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juni.2013 Takk for info.. Slik jeg har forstått det så virker de som de fungerer utmerket ved påfylling fra for eksempel bensin/diesel kanne, men dårlig om man fyller diesel fra pumpen, da vil det skumme mer. Så da må det evt være forskjell fra bensin til diesel, diesel skummer mer? Sitér dette innlegget Link to post
Nils1 Svart 28.Juni.2013 Del på Facebook Svart 28.Juni.2013 Diesel skummer mye mer Sitér dette innlegget Link to post
HenrikOrrskär Svart 28.Juni.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juni.2013 Da er det vel det som er flaskehalsen for denne løsningen dessverre.. Synd, bruk av en slik trakt hadde vel i praksis eliminert faren for å få havari pga drit i dieselsystemet når du minst ønsker det.. Jeg får likevel gi den et forsøk, så får jeg heller bite i det sure eple og levere den tilbake om det skulle vise seg at reklamen ikke stemmer :) Sitér dette innlegget Link to post
HenrikOrrskär Svart 8.Juli.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juli.2013 Liten oppdatering. Kjøpte den største trakten og tok den med på årets båttur. Konklusjonen er knusende. Dette var helt håpløst. Kjøpte den største trakten til +/- 700 kr, og greide å få på 12 liter iløpet av 5 minutter.. Slik går det ikke an å holde på, og jeg må nok gå tilbake til Maritim for å informere om villedende informasjon samt kreve pengene i retur. Dette er vel svar godt nok for folk som vurderer det samme. ps, Fungerer sikker utmerket om man fyller fra jerrykanner o.l, men fra pumpe er den ubrukelig, synd Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 8.Juli.2013 Del på Facebook Svart 8.Juli.2013 Får håpe de er like velvillige med deg. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
Korsfjord Svart 26.November Del på Facebook Svart 26.November Gammel tråd, men den har fått aktualitet for meg ettersom vi nå har E10-bensin. Ser trakten får slakt her, men jeg fyller bare i små kvanta om gangen til min 9,9 hk påhenger, så problemet med at det renner sakte gjennom vil ikke være plagsomt. Jeg fylte dessverre E10-bensin i sommer som jeg har litt igjen av. Kan jeg stole på at en slik trakt som dette kunne sile ut vann som eventuelt måtte ha kommet i bensinen? (Trakten er så dyr at det i denne omgangen er billigere å kassere den bensinen jeg har og fylle på ny, men problemstillingen er der nok til neste år også, og året etter, og...må nemlig et stykke avgårde for å få tak i 98-oktan) Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 26.November Del på Facebook Svart 26.November Korsfjord skrev 48 minutter siden: Kan jeg stole på at en slik trakt som dette kunne sile ut vann som eventuelt måtte ha kommet i bensinen? Nei, det kan du ikke. Trakta er slett ikke dum, men ikke regn med at den filtrerer ut alt vann. I sommer hjalp jeg en kar med å tømme og rense en bensintank, og etterpå stod vi igjen med flere kanner forurenset bensin med en del vann i. Jeg hadde ei slik Mr Funnel trakt i garasjen som jeg aldri hadde testet, og fant ut at dette var en god anledning. I følge reklamen skulle jo kun helt ren bensin komme gjennom denne trakta. Men jeg ble ikke spesielt imponert. Trakta er i prinsippet bare en vanlig trakt med en slags sil. Av en eller annen grunn klarer den å skille ut vann, men det er kun under visse forutsetninger. Renner det for sakte gjennom følger det også med vann, og de fine partiklene i forurenset bensin klarer den ikke å skille ut. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Korsfjord Svart 26.November Del på Facebook Svart 26.November OK. Takk svar, da står jeg over Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.