Saltrøe Startet 9.August.2011 Link til dette innlegget Startet 9.August.2011 Hei! Jeg lurer på hva slags opplagskrybbe jeg burde velge? Evt hvor man kan få tak i en, gjerne billig? Jeg har en Johnson 24, snekkeseiler. Den er langkjølt, er 1.4 m dyp, 25 fot lang og veier ca 3,7 tonn. Se bilde av en lik båt her: http://www.annonsbor...917&indexImage= Alle tips og råd taes imot med enormt stor takk! Hilsen André Salterøe Sitér dette innlegget Link to post
Saltrøe Svart 9.August.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.August.2011 Beklager - dårlig link. Her er en annen link til bilde av en lik båt: http://www.annonseronline.com/annons/Johnson_24/11479.html Sitér dette innlegget Link to post
quantumduck Svart 9.August.2011 Link til dette innlegget Svart 9.August.2011 Jeg tror nesten jeg hadde gått inn for å snekre en selv. Der jeg har båten står alle i vinteropplag på land i slippens hjemmesnekrede krybber, som er veldig enkelt satt sammen, og gjør nytta. Sitér dette innlegget Link to post
snekko880 Svart 9.August.2011 Link til dette innlegget Svart 9.August.2011 Hei Jeg vil gjerne få anbefale ILAS sine selvjusterende krybber, de er lette og utrolig stødige. Hver krybbe deles i to og stues lett vekk når de ikke er i bruk. Tips.. Ring direkte til produsenten, da får du en bra pris og han vet hvilken krybbe du trenger til din båt. Sitér dette innlegget Link to post
Saltrøe Svart 10.August.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.August.2011 Men får man Ilas selvjusterende krybber til langkjølte båter da? Jeg vet den ikke er av de dypeste kjølene, men jeg trodde slike stativer var til planende båter? Sitér dette innlegget Link to post
snekko880 Svart 10.August.2011 Link til dette innlegget Svart 10.August.2011 Hei Jeg har en viksund 880, uten å ha målt eksakt vil jeg nok tro at kjølen på denne er iallefall 60cm dyp. det er ikke noe problem, jeg har den som heter selvjusterende krybbe høy, dvs at bunnen på kjølen kommer ca 40cm over bakken, behagelig høyde når du skal jobbe under båten. Mine krybber er 2Tonn dvs at to slike kan ta en båt på 4 tonn. Sitér dette innlegget Link to post
Gutek Svart 10.August.2011 Link til dette innlegget Svart 10.August.2011 To 2x6 toms plank på høgkant framme og bak noe breiere en båten.Ett terassebord på hver side i hver ende vinkelrett opp.Bruk gjerne skrubolter.merk opp et felt på ca 25 -39 cm på midten av tverrplankene som plass til kjølen.Fest en 2x4 toms plank til tverrplanken nede med en skrubolt,men la det være mulighet for bevegelse.Ytre enden skal gå mellom terassebordene.Senk båten ned på dette og reguler sidestøttene,2x4 toms plankene til de ligger an mot skroget.Bor hull tvers gjennom terassebordene og 2x4 toms planken.Sett i en skrubolt.På denne måten får du en krybbe nøyaktig tilpasset båten din ! Gutek Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.