Jump to content

Johnson 24, langkjølt snekkeseiler, hva slags opplagskrybbe?

Saltrøe

Recommended Posts

Hei

Jeg har en viksund 880, uten å ha målt eksakt vil jeg nok tro at kjølen på denne er iallefall 60cm dyp.

det er ikke noe problem, jeg har den som heter selvjusterende krybbe høy, dvs at bunnen på kjølen kommer ca 40cm over bakken, behagelig høyde når du skal jobbe under båten. Mine krybber er 2Tonn dvs at to slike kan ta en båt på 4 tonn.

To 2x6 toms plank på høgkant framme og bak noe breiere en båten.Ett terassebord på hver side i hver ende vinkelrett opp.Bruk gjerne skrubolter.merk opp et felt på ca 25 -39 cm på midten av tverrplankene som plass til kjølen.Fest en 2x4 toms plank til tverrplanken nede med en skrubolt,men la det være mulighet for bevegelse.Ytre enden skal gå mellom terassebordene.Senk båten ned på dette og reguler sidestøttene,2x4 toms plankene til de ligger an mot skroget.Bor hull tvers gjennom terassebordene og 2x4 toms planken.Sett i en skrubolt.På denne måten får du en krybbe nøyaktig tilpasset båten din !

Gutek

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...