Princess 40 Svart 11.August.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.August.2011 De arrogante selgerne til Windy må ikke ta blikket ditt bort fra en av de aller beste båtene som finnes i dette segmentet Desverre skjønner ikke noen av selgerne til Windy at de driter seg ut i markedet ved å oppføre seg som de gjør. Ettersom de omtrent ikke selger båter for tiden burde de jo forstå - men jeg er redd de ikke gjør det. Ta en snakk med Kjell Ulfsrud på Berkåsholmen Marina. De selger brukte båter og har kanskje noen som er interessert i din? Kjell var tidligere selger på Windy med jobber nå for seg selv. På bhmarina.no finner du kontaktinfo. Takk for tipset! Han var en særdeles hyggelig kar å prate båt med, har nå sendt han bilder og info så får vi se :-) Sitér dette innlegget Link to post
Princess 40 Svart 11.August.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.August.2011 Har ingen erfaring med cranchi, men var ombord i en Gobbi for ikke så lenge siden. En del gode løsninger, selv om det ble litt mye hvit plast for min smak. Grandezza ser iallfall flott ut, men det er ikke så mange av de enda, og ikke bruktbåter. Ellers er både Windy, Aquador og Nimbus aktuelle. Vurderer et bytte med en Fairline 35 Targa 93-modell. En del eldre enn det jeg egentlig har tenkt meg, men en fin båt. Noen som har erfaring med denne? Sitér dette innlegget Link to post
Xlnt Svart 12.August.2011 Del på Facebook Svart 12.August.2011 Selv om Hifo og andre har særdeles vondt av det meste må jeg fortsatt si at du bør ta en titt på Cranchi, den har bedre løsninger en Gobbi, feks bedre utnyttelse av plassen. Søk på Cranchi Smeraldo, det er kun Smeraldo jeg selv har sans for pga løsningene, er så og si identisk løsning med Bavaria 37 og 38 etter år 2008. -Xlnt Sitér dette innlegget 00 Glastron SX225 Jeanneau so 42 ds Bavaria 44 Vision Jeanneau 50 DS Link to post
hifo Svart 12.August.2011 Del på Facebook Svart 12.August.2011 Det var bare et vennlig tips og det står i reglene som du burde vite etter 6 år.. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Princess 40 Svart 12.August.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.August.2011 Jeg har kikket på den, men det blir nok ikke Cranchie for vår del. Hovedgrunnen til det er farten, den går ikke stort raskere enn Princess'en og da blir fjordmarsjen omtrent like lang som før. Samboeren hadde følgende konklusjon; for lav fart, kunne tenkt seg andre farger innvendig, men likte solsengen Sitér dette innlegget Link to post
KOB Svart 12.August.2011 Del på Facebook Svart 12.August.2011 Ta en snakk med Kjell Ulfsrud på Bjerkåsholmen Marina. De selger brukte båter og har kanskje noen som er interessert i din? Kjell var tidligere selger på Windy med jobber nå for seg selv. På bhmarina.no finner du kontaktinfo. Kjell solgte Hannah III (min Windy 37) vinteren 2007. En veldig hyggelig og jovial kar med med godt kundetekke og som kan snakke med folk. Har sett at han/Bjerkåsholmen Marina er aktive i bruktmarkedet. Når jeg først er frempå vil jeg si noe som du sikkert er bevisst på, nemlig at du bør tenke gjennom om bruk og værforhold innebærer at det er greit med kalesjebåt eller om du bør ha lukket båt med nok uteareal. Det er fordeler og ulemper med begge typer. I kalesjeklassen og den størrelsen du nevner kommer du ikke utenom Windy 32, uansett hvordan selgere måtte oppleves. Tenker du på en lukket båt kan jeg (en smule subjektivt) anbefale Nimbus Nova 35 HT Sitér dette innlegget Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
Bonus Svart 12.August.2011 Del på Facebook Svart 12.August.2011 Kjell solgte ... En veldig hyggelig og jovial kar med med godt kundetekke og som kan snakke med folk. Veldig enig! Kjell solgte også vår forrige båt (Scirocco 33), vi har holdt kontakten siden det. Jeg hadde en laaang og god båtprat med Kjell forleden dag. Sitér dette innlegget Link to post
gmg Svart 13.August.2011 Del på Facebook Svart 13.August.2011 Hadde en seaco eier ombord i Fairlinen vår en gang.. vi gikk i litt sjø men helt ok og marsjet 25 knop.. Seaco eieren måtte innrømme etter først og lure på om det ikke var litt vel grov sjø... at hvis han hadde gått i samme sjø med seacoen så hadde innredningen ligget på dørken.. Her ble eg litt overasket på utsangne om Seaco 1030 da eg nå bygger en selv og syneste at båten ser / er veldig solid,og kraftig i bunn med mye forsterkninger, all innreding kan eg henge meg i utan at de detter ned, så eg er redd at de er eg som skipper som komme til å gi meg lenge før båten har problemer. Eg var å såg på 2 andre båter før eg kjøpte og disse såg og veldig bra ut. ( disse var og Halv fabrikat ) som min. Seaco 1030 har 2 sove carbiner og 5 faste ligge plasser ( min har 3 sovecarbiner ) og eg synes at båten er veldig bra utnyttet , ( men de er nok noen som er dårlig bygget.) Sitér dette innlegget Link to post
Princess 40 Svart 14.August.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.August.2011 Utfra vurderinger værforhold osv er kalesjebåt absolutt tilstrekkelig for vår bruk. Det fins nok Seaco 1030 som er rett montert og godt sammenskrudd, og at det fins eksemplarer som ødelegger det inntrykket. Har sett på mange båter, og funnet ut at vi ser etter en som har: - Minst to stoler i fartsretning (og gjerne flere) - Helst nyere enn 2000-modell - Romslig badeplattform med hekkport - Maxfart fra 29 knop og oppover Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 14.August.2011 Del på Facebook Svart 14.August.2011 Windy Scirocco Sitér dette innlegget Link to post
Princess 40 Svart 15.August.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.August.2011 Scirocco såg ikke så dumt ut, rikelig med seter i fartsretning og DEN badeplattformen! Jeg prøver å laste opp flere bilder til annonsen jeg har liggende her på Båtplassen, er det et maks antall bilder man kan laste opp eller er det jeg som har missa et eller annet? Sitér dette innlegget Link to post
Oteren Svart 15.August.2011 Del på Facebook Svart 15.August.2011 (redigert) Scirocco såg ikke så dumt ut, rikelig med seter i fartsretning og DEN badeplattformen! Flott båt. Scand 360 fra 2007 har denne plattformen: I tillegg har den en midtkabin (versjon uten skap) som kan brukes til ekstra seng (nr 5), samt avlasting på dagen for barn. Alle sengeplasser har god lengde 200cm++. Vår erfaring etter en halv sesong er utelukkende positiv, mange praktiske løsninger, romslig uteplass, gode sjøegenskaper. Redigert 15.August.2011 av Oteren (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Princess 40 Svart 15.August.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.August.2011 Scand 360 har vi sett mye på nå, og det er en av favorittene så langt Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 15.August.2011 Del på Facebook Svart 15.August.2011 Scanden har et ganske rankt skrog med lite bæring i hekken. Jeg anbefaler en god prøvetur før du kjøper Sitér dette innlegget Link to post
Oteren Svart 15.August.2011 Del på Facebook Svart 15.August.2011 Jeg anbefaler en god prøvetur før du kjøper Det vil jeg også absolutt anbefale. Jeg har etter første sesong erfart en båt med trygge og gode sjøegenskaper. Skroget er smalt og spisst i forskibet, kraftig v-bunn. Båten legger seg en del i svinger uten at jeg har følt dette dramatisk. Båten har en forholdsvis markert planingsterskel, men med rett trimming går den greit i plan ferielastet. Etter en meget kort "innkjøring" har jeg ikke hatt noen problemer med å håndtere båten. Erfaring i mye sjø, sterk kuling midt i mot over Kvåsefjorden øst for Kristiansand, var rett og slett betryggende. Plassmessig er det en liten 36 foter, men gode løsninger for vårt bruk. Den har kommet greit ut i tester bl.a i Båtmagasinet. Jeg har alltid hatt Windy Scirocco som en av mine favorittbåter. Men med 3 barn er denne utelukket. Windy 37 GM er utelukket pga for smal båtplass og leveres kun med 2 motorer. Scand 360 har oppfyllt våre krav til båt, og har så langt fungert bedre enn forventet. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 15.August.2011 Del på Facebook Svart 15.August.2011 Om du kan strekke deg opp litt så vil jeg si - av egen erfaring - at Windy 37 HT antakelig er den beste båten du kan få tak i ut i fra spekken din. Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 15.August.2011 Del på Facebook Svart 15.August.2011 ... så vil jeg si - av egen erfaring - at Windy 37 HT antakelig er den beste båten du kan få tak ... Nei, sier du det Ikke uenig. Har hatt Scirocco, og nå nettop 37 Grand Mistral HT. Veldig fornøyd, sjøegenskaper både for Sciroccoen og Grand Mistralen veldig bra. Lite markert planingsterskel. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 15.August.2011 Del på Facebook Svart 15.August.2011 I alle beskjedenhet nevnes Grandezza 31DC som er kalesjevarianten. ligger noen eksemplarer av både HT (OC) og kalesje (DC) på finn. Nøyaktig samme båten, løsninger etc som er produsert i 5 år. Maxfart 34 knop med D6 310. Har i helgen vært tur/retur Ålesund-Geiranger. Ca 100 nm med fjordtur... Herlig med kalesjebåt, selv i vestlandsfjorder. :) Har gått med den hele vestlandskysten fra Ålesund til Kr.sand. Sitér dette innlegget Link to post
Princess 40 Svart 16.August.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.August.2011 Ønskelisten her kommer nok til å endre seg etterhvert som vi ser og prøvekjører de ulike båtene, men dette er den foreløpige: - Scand 360 se - Windy Scirocco - Fairline Targa 34/35 - Aquador 26/28 - Grandezza 27 (når denne etterhvert kommer som bruktbåt) :-) Men, de fleste potensielle kjøpere har en båt de skal selge først, så et innbytte med et annet merke kan vi selvsagt ikke utelukke :-) Må takke igjen for mange nyttige innspill her! Sitér dette innlegget Link to post
Marulf Svart 18.August.2011 Del på Facebook Svart 18.August.2011 Her er en som vil bytte i P40: Fairline 35 Targa Sitér dette innlegget Link to post
Joda3300 Svart 18.August.2011 Del på Facebook Svart 18.August.2011 Joda 310 monacco. utrulig dyktig sjøbåt og har VELDIG mange smarte løsninger, kvalitetn er kjempe god og designe er veldig fint, ville anbefalt VP D6-350/370 som motor valg. Med denne motoren har du toppfart på ca 40 knop. Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 18.August.2011 Del på Facebook Svart 18.August.2011 (redigert) Her er en som vil bytte i P40: Fairline 35 Targa Til den prisen der så skjønner jeg at han vil bytte (den var veldig pent holdt da ) T35 har samme skrog under fenderlista som T33 fra 80 tallet.. mega brede chines som slår fryktelig i motsjø... Redigert 18.August.2011 av Thorlyn (see edit history) Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Kaptein Benjamin Svart 18.August.2011 Del på Facebook Svart 18.August.2011 (redigert) Fairline 35 Targa. Redigert 18.August.2011 av Kaptein Benjamin (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Princess 40 Svart 19.August.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.August.2011 Han med Fairline 35 Targa har jeg snakket med, men jeg syns 1993 blir gammelt nok, selv om det såg ut som en velholdt båt. Har tre stk nå som er interesserte i et bytte, første visning i dag så får vi se hva som skjer :-) Sitér dette innlegget Link to post
Princess 40 Svart 22.August.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.August.2011 Jeg har "bodd" på finn.no en stund, og har sett mange som setter ned prisen etterhvert som det går opp for dem at de ikke får solgt for den opprinnelige prisen. Nå i det siste har jeg imidlertid registrert at to av båtene jeg har sett på (en Gobbi og en Seaco) faktisk har satt opp prisene sine med 50-60.000... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.