Jump to content

Er det noen svakheter med Volvo Penta MD17?

Guest Kaptein Fredrik

Recommended Posts

Største svakheten er vel at disse motorene begynner å bli veldig gamle, og en har liten kontroll på restlevetiden på motor og gear...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

• 11 måneder senere...

Min VP md 3b fikk vannintregning av f.v. i fjor etter voldsomt regnvær og tilstoppede "avløp". Tømte den og fylte på 14 l. olje, den skal normalt ha 4 l.

Kunne ikke kjøre motoren pga. defekt elektrisk anlegg. Har siden redusert oljenivået til normalt og reparert det elektriske. Brukt motoren i ca. 50 timer. Ved en oppstart i går virket den "kraftløs". Men det kom seg litt. Så stoppet den plutselig. Etter kort tid kunne jeg starte opp og kjørte i ca. 6-7 min. Så stroppet den igjen. Slik fortsatte det til jeg var nesten ved bøyeplass, da hadde jeg ikke mere strøm igjen og havnet i havsnød pga. sterk vind og ankeret fikk ikke feste. Ble reddet i siste liten. Hva forårsaket stoppene? Sviktende brennstofftilførsel/dieseldyr? Mekaniske problemer? Skal i dag bytte dieselfilter og prøvekjøre uten å ha motoren i gear. Men tror det går bra og at problemene kommer igjen ved belastning av motoren. Noen som har hatt tilsvarende erfaringer og funnet ut av det, så er jeg takknemmelig for tips. Send gjerne svar til kkristo2@yahoo.com , så kan jeg lese det på min telefon ombord.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...