Impreza_wrcsti Startet 11.August.2011 Del på Facebook Startet 11.August.2011 Jeg har en gammel glassfiber båt som har et hull i den. Etter å reparere det trenger jeg å vite hvilken type maling til bruk på hele skroget? Hvis jeg har slipt ned til primer skal jeg bare bruke bunnstoff eller en annen maling under bunnstoff? Tusen takk John Sitér dette innlegget Englishman trying to write Norwegian.. :P Thank god for google translate! :-) Link to post
Tango Kilo Svart 11.August.2011 Del på Facebook Svart 11.August.2011 Det vanlige er å bruke epoksyprimer rett på glassfiberen kan ta bunnstoff rett på primer. Trenger ikke noe grunning til bunnstoff. Evt. kunne du male med topcoat oppå primeren for å få fargen riktig så bunnstoff på det. Sitér dette innlegget Link to post
knutza Svart 11.August.2011 Del på Facebook Svart 11.August.2011 Det finnes en rekke malingstyper beregnet for glassfiber, selv har jeg brukt Biltema sin Top coat som egentlig er en to komp polyuretanakryl. Om du matter overflaten og avfetter godt så fungerer den meget bra. Slitesterk og fin finish. Jotun har også maling som er beregnet på glassfiber, men disse har jeg ikke prøvd. Jotun leverer stort sett gode produkt. Under vannlinjen er det bare og påføre bunnstoff så lenge du ikke har slipt igjennom til glassfiberen. Om du har bar glassfiber så bør du bruke grunning. Sitér dette innlegget Link to post
Impreza_wrcsti Svart 11.August.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.August.2011 ok så hvis jeg går ned til glassfiber bør jeg bruke Biltema sealer 36-353 eller epoxi primer 30-626 før bunnstoff? Sitér dette innlegget Englishman trying to write Norwegian.. :P Thank god for google translate! :-) Link to post
Tango Kilo Svart 11.August.2011 Del på Facebook Svart 11.August.2011 Da bruker du primer det blir vanntett, sealer er vel mer for trebåter mener jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.