johnny 27 Startet 11.August.2011 Link til dette innlegget Startet 11.August.2011 Hei! Jeg har en mariner 50hk 4stroke 2002m,som plutselig begynte med en sammenhengende alarm eit par ganger,iløpet av en kveld. Tenkte det var alarm for oljen,sjekket denne og det viste at det var fylt olje over max,tenkte da at det var det som var problemet.Slapp ut olje slik at det var midt mellom min og max,og prøvde igjen,men da begynte det å pipe nesten hele tiden når jeg kom opp i litt omdreininger.Snakket med flere verksteder,så jeg har i tur og orden sjekket impeller,den va ok,termostat var ok,spenningsregulator var ok,og skiftet i tillegg olje og filter. Nå har jeg nettopp fylt på olje til nesten max,og da kommer alarmen sjeldnere,så jeg lurer på om det kan være olje føleren som jukser.Er det noen som har noen gode råd? knut Sitér dette innlegget Link to post
beertrip Svart 12.August.2011 Link til dette innlegget Svart 12.August.2011 Høres ut som om du har varmgang på motoren Dette er kjente problemer med disse modellene, og selv synes jeg dette er helt bak mål på en såpass ny motor. Har selv en Mercury 50hk 4T PTBF 2002 mod. som hadde akkurat samme problem. (mariner og mercury var vel samme motor ) Skiftet selv termostat og kjørte i sitronsyre, men dette hjalp bare en sesong. Se mine tråder her: https://baatplassen.no/i/topic/71975-kjoering-av-utenbordsmotor-i-sitronsyre-pga-varmgang/page__p__1007905__hl__sitronsyre__fromsearch__1#entry1007905 og ikke minst en HELV.. jobb (som enda ikke er ferdig) her: https://baatplassen.no/i/topic/83679-framgangsmaate-ved-fjerning-av-motorhode-50hk-mercury/ Mvh Beertrip Sitér dette innlegget Link to post
Sjøfalken Svart 12.August.2011 Link til dette innlegget Svart 12.August.2011 (redigert) Det er adapterplata det er hull i. Hadde samme problem. Plata ligg mellom oljetanken og motorblokka. Redigert 12.August.2011 av Sjøfalken (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.