solvjo Startet 11.August.2011 Del på Facebook Startet 11.August.2011 Hei. Jeg har akuratt kjøpt meg en sølvjo 23 fot med en 10 hesters Yanmar yse12g disel motor.. Men nå har det dukket opp noe rare greier som skremte vette av meg første gangen det skjedde.. Jeg starter motoren og den går fint, men når den har gått litt på tomgang tar det plutselig overhånd og den gir full gass på egen hånd. Dette har vært tilfelle de 4 siste gangene jeg startet den så nå trenger jeg hjelp. Selv om jeg forsøker og justere gassen ned i turtall skjer det ingen verdens ting den bare drar på, selv med gassen i bånd slik jeg vaneligvis stopper motoren. Noen som kjenner til dette ? Det kommer vanelig farget eksos bare i enorme mengder når dette skjer, røyk la jo nesten hele kaia hehe.. Mvh Sølvjo Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 12.August.2011 Del på Facebook Svart 12.August.2011 Har du sjekket at det ikke er fylt for mye olje på motoren? Oljeforbrenning kan gi et slikt resultat som du forteller her. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Gutek Svart 12.August.2011 Del på Facebook Svart 12.August.2011 Ja,typisk disse motorene.Har oppplevt det samme med em 8 hk.Den går på smøreolje og ruser seg opp til vanvittig omdreining ! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.